FANDOM

Small dal
Tynkä!

Zepar (ゼパル Zeparu) oli yksi Sindbadin seitsemästä hengestä, ja hän oli 16. labyrintissa. Zepar oli sielun ja nukketeatterin henki, ja hallitsi taikuuden kuudetta tyyppiä, äänitaikuutta.

Ulkonäkö Muokkaa

Zepar näyttää impiltä, jolla on möhömaha, suippokorvat, sarvet päänsä sivuilla ja lepakonsiivet selässä.

Luonne Muokkaa

Zepar esitti alussa itsensä omahyväisenä henkilönä joka ei pidä siitä, kun asiat eivät mene hänen tahtonsa mukaisesti. Zepar kuitenkin tiedosti itse käyttäytymisensä ja pyysi sitä myöhemmin anteeksi, sillä hän teeskenteli aiemmin oikeita aikeitaan testatakseen kuningasehdokkaita. Zepar uskoo, että kuninkaan tulee elää yksinäistä elämää, sillä hän tietää kuninkaan alaisten petoksien aiheuttavan kuninkaan ja kaiken tämän hallitseman tuhoa; siksi, aivan kuten Leraje, Zepar ajattelee, ettei yhden kuninkaan pitäisi hallita koko maailmaa.

Historia Muokkaa

Zepar eli Alma Torranissa, ja kuului kuningas Solomonin kamariin. Zeparin, kuten muutkin henget, loi kuningas Solomon rukhista.

Juoni Muokkaa

Heliohapt-kaariMuokkaa

Pimeä manner -kaariMuokkaa

Parthevia-kaariMuokkaa

Toinen Sindria-kaariMuokkaa

Alma Torran -kaariMuokkaa

Kun Ugo esitteli Aladdinin Zeparille ja kertoi Amonin ja Zaganin riidelleet aiemmin, Zepar hymyili ja totesi, etteivät nämä kaksi olleet koskaan tulleet toimeen.

Kyvyt Muokkaa

  • Sindbadin metalliastia.
  • Serendinen metalliastia.

Äänenhallinta

Zeparilla on kyky hallita kuudennen tyypin taikuutta, äänitaikuutta.

LabyrintinvaltaajaMuokkaa

Zeparin labyrintinvaltaaja oli Serendine Dikumenowlz Du Parthevia. Zeparista tuli Sindbadin henki, kun Sindbadin rukh yhdistyi Serendinen rukhiin.

Kamarin jäsenetMuokkaa

Zeparin kamarin jäsen oli Pisti.

MetalliastiaMuokkaa

Zeparin metalliastia on sormuksessa, jota Sindbad pitää oikean käden keskisormessaan. Sormuksessa on, kuten muissa metalliastioissa, pieni Solomonin sinetti. Serendinellä Zeparin metalliastia oli hänen miekkansa kahva.

HenkiasuMuokkaa

Henkiasussaan Sindbad, kuin aiemmin Serendinekin, näyttää hyvin samanlaiselta, kuin Zepar; pieneltä impiltä, jolla on lohikäärmeen siivet, kaviot, sarvet, pörröinen häntä ja kolmas silmä. Hänen äänensä alkaa kuulostaa lapsenomaiselta.

Tässä muodossa Sindbad voi päästää voimakkaan kiljaisun äänitaikuudella, minkä avulla voi "käskeä" kiljaisun kuulevia tekemään jotain. Hän käytti sitä pakottamaan Kougyoku Reniä nukahtamaan. Sindbad pitää tätä mauttomana liikkeenä, sillä se vaikuttaa kaikkiin lähietäisyydellä jossain määrin. Erityisellä ääniaallolla voi myös hallita muiden mieliä pakottamalla oma rukhinsa heidän kehoonsa. Sindbad on käyttänyt tätä voimaa kolmeen henkilöön: Kougyokuun ja kahteen muuhun, joista toinen elää Sindbadin alueella. Hän sanoo tehneensä näin tietääkseen, mitä kaikkialla maailmassa tapahtuu. Siksi hän osasi laatia vastatoimia Koun keisarikuntaa vastaan niin nopeasti.

Trivia Muokkaa

  • Zeparin nimi on otettu teoksesta Clavicula Salomonis Regis, jonka ensimmäisessä osassa Ars Goetia listataan demoneita. Zepar mainitaan 16. demonina, ja Magissa hänen labyrinttinsa on kuudestoista.