FANDOM

Turmelustaikuus (堕転の魔法 Daten no mahō), kirous (呪法 Jūhō) tai psyykkistaikuus (精神魔法 Seishin mahō) on mustaa rukhia hyödyntävää taikuutta, jossa vaikutetaan toiseen ihmiseen psyykkisellä tasolla. Turmelustaikuus pakottaa kohteensa lankeamaan turmelukseen. Turmelustaikuus on taikuuden kahdeksannen tyypin, elämätaikuuden, alatyyppi.

Kuvaus Muokkaa

Turmelustaikuudella voi vallata henkilön verisuonet ja muuttaa tämän valkean rukhin mustaksi. Hän syntyy sitten uutena henkilönä, sillä ei ole olemassa ketään ilman pimeyttä. Ithnanin mukaan mikäli kohde yrittää vastustella muutosta, valkea rukh ja musta rukh alkavat tuhota toisiaan henkilön kehossa, ja hänen lihansa alkaa mädäntyä. Jo kokonaan tai puoliksi turmelukseen langenneet ihmiset kykenevät kuitenkin vastustamaan tämän tyyppistä taikuutta ja poistaa sen kehoistaan.

Al-Thamen pakotti Judarin lankeamaan turmelukseen tämän ollessa vasta pieni lapsi tätä taikuutta käyttäen.

Trivia Muokkaa

  • Tätä taikuutta kutsutaan useilla nimillä: Aladdin puhuu siitä turmelustaikuutena, Arba käyttää termiä "psyykkinen taikuuteni", ja Arban ja Ithnanin turmelusloitsuihin viitataan myös kirouksina.