FANDOM

Taikuus (魔法 Mahō) on magoin muuttamista muihin muotoihin.

Yleisesti Muokkaa

Taikuutta käytetään kaikkialla maailmassa, ja käyttöhetkellä ilmestyy kahdeksansakarainen tähti. Rukh käyttää sen tuottamaa energiaa maailman luonnonilmiöiden aiheuttamiseen. Se synnyttää myrskyjä, tulipaloja, salamoita jne. Taikuudella voi tehdä useita asioita antamalla käskyjä rukhille. Maailmaamme järjestelevä näkymätön totuus on, että antamalla oikeita käskyjä rukhille, voi saada aikaan mitä tahansa. Ajamalla sitä pois ja yhdistelemällä sitä saa aikaan useita ilmiöitä. Niitä ihmisiä, jotka kykenevät saamaan aikaan näitä luonnonilmiöitä käyttämällä energiaa ja antamalla käskyjä rukhille, kutsutaan noidiksi. Taian voimakkuus riippuu siitä, kuinka paljon magoita henkilö kykenee ottamaan rukhista. Vaikka metalliastioiden, kamarin asioiden ja taikakalujen käyttäjät pystyvät käyttämään omaa erityistä taikuuttaan, heidän voimansa eivät ole yhtä monipuoliset kuin noidilla (mutta ne ovat silti vahvemmat). Magnostadtin akatemia luokittelee rukhin kahdeksaan eri tyyppiin: niihin, jotka hallitsevat liekkejä, vettä, valoa, ukkosta, tuulta, ääntä, vahvuutta ja elämää. Magnostadtin akatemian rehtorin, Matal Mogamettin, mukaan taikuuden periaatteet on saatu selville tällä vuosisadalla.

Poikkeuksellinen taikuusMuokkaa

Pääartikkeli: Poikkeuksellinen taikuus.

Äärimmäinen taikuusMuokkaa

Pääartikkeli: Äärimmäinen taikuus.

Taikuuden tyypitMuokkaa

On olemassa lukemattomia erilaisia rukhin tyyppejä, ja siten lukemattomasti erityyppistä taikuutta. Magnostadtissa kaikki rukh on kuitenkin jaettu kahdeksaan perusryhmään ja moniin alaluokkiin.

Koun keisarikunnassa rukhin eri tyyppejä kutsutaan kahdeksaksi trigrammiksi, joka kuvaa käytännössä samaa lajittelujärjestelmää.

Kahdeksan tyyppiäMuokkaa

Magician Types
  1. Lämpötaikuus (Ι)
  2. Vesitaikuus (Γ)
  3. Valotaikuus (𐌌)
  4. Ukkostaikuus (Σ)
  5. Tuulitaikuus (Ο)
  6. Äänitaikuus (⅂)
  7. Voimataikuus (V)
  8. Elämätaikuus (Λ)

AlalajitMuokkaa

KäyttäjätMuokkaa

HengetMuokkaa

NoidatMuokkaa

Metalliastioiden käyttäjätMuokkaa

Kamarin astioiden käyttäjätMuokkaa

Pimeiden metalliastioiden käyttäjätMuokkaa

Pimeät kamarin astiatMuokkaa

Taikakalujen käyttäjätMuokkaa