FANDOM

Small bad
Juonipaljastuksia!

Spartos Leoxses (スパルトス・レオクセス Suparutosu Reokusesu) on yksi Sindrian kahdeksasta kenraalista. Hän on Mystrasin pikkuveli ja uusi Sasanin ritarikuningas. Aiemmin hän eli Sindriassa.

Ulkonäkö Muokkaa

Spartosilla on puolipitkät, suorat punaiset hiukset. Hän käyttää valkoista turbaania, jossa on punainen sulka. Yllään hänellä on metallihaarniska, ja kädessään pitkä metallipeitsi.

Luonne Muokkaa

Spartos forced to have fun

Spartosin pitäytyvä luonne.

Spartosilla on totinen luonne. Hän hymyilee harvoin, ja ottaa asiat usein vakavasti. Hän on hieman ujo, etenkin naisten ympäröimänä. Tämä johtuu hänen kotimaassaan oppimistaan opetuksista. Spartos on kovin uskonnollinen, ja vaikka hänen ei tarvitse seurata kotimaansa oppeja Sindriassa, hän tekee niin silti. Hänestä on silti ajan myötä tullut rennompi. Hän on myös hyvät ystävät Sharrkanin ja Pistin kanssa, ja kolmikko menee usein yhdessä juomaan.

Historia Muokkaa

Spartos oli Sasanin prinssi ja Darius Leoxsesin nuorempi poika. Jossain välissä veljensä Mystrasin kuoleman jälkeen hän siirtyy Sindriaan ja korvaa tämän yhtenä kahdeksasta kenraalista.

Juoni Muokkaa

Sindria-kaariMuokkaa

Pisti and Spartos

Spartos ja Sharrkan saapuvat Sindbadin kanssa Sindriaan, kun tämä palasi matkaltaan Koun keisarikuntaan.

Kun yksi eteläisistä olennoista hyökkää Sindriaan, Spartos seisoo muiden kenraalien rinnalla ja katsoo Sharrkanin lyövän sen. Hän on myös paikalla esittelemässä Sharrkanin Alibaballe. Mahrajan-festivaalin aikaan Sindbad esittelee Spartosin virallisesti Alibaballe, Aladdinille ja Morgianalle. Spartos keskustelee Pistin kanssa, kun Sharrkan ja Yamraiha toilailevat keskenään.

Myöhemmin Pisti kehottaa Spartosia menemään pitämään hauskaa kaikkien kanssa samalla osoittaessaan Sindbadia ja tämän haaremia. Vaikka Spartos kieltäytyy tarjouksesta, Pisti työntää häntä kohti Sindbadia. Spartos pyytää, että Pisti säästäisi hänet, mutta Pistin mukaan hänen täytyy hyväksyä Majesteettinsa neuvot. Pian Sharrkan ja Yamraiha liittyvät heidän seuraansa. Spartos vaikuttaa ujolta, kun tyttö on hänessä kiinni.

Spartos and Sharrkan

Jonkin aikaa myöhemmin Spartos menee muiden mukana tervehtimään Kousta tulevia vieraita, Hakuryuu Reniä ja Kougyoku Reniä. Hän katsoo vierestä tylsistyneellä ja kuvottuneella ilmeellä, kun Kougyoku syyttää Sindbadia hänen häpäisemisestään. Jossain vaiheessa Sharrkan sanoo Sindadin olleen kyseisenä yönä selvin päin, ja Sparton vahvistaa tämän. Sparton peittää suunsa kauhistuneena, kun Koubun Ka syyttää Sindbadia Kougyokun tainnuttamisesta todisteiden tuhoamiseksi. Kun Sindbad pyytää muita uskomaan häntä, Spartos huomauttaa lukemattomien tyttöjen valittaneen Sindbadin ahdistelleen heitä humalassa. Kaikki kenraalit toteavat, etteivät he voi uskoa juopon väitteitä. Kun Yamraiha näyttää tapahtumien todellisen kulun loitsullaan, Spartos sulkee silmänsä ja peittää kuvottuneen suunsa, mutta toteaa heillä olevan velvollisuus todistaa, mitä todella tapahtui.

Toinen Sindria-kaariMuokkaa

Pisti, Spartos and Yam

Kun Ithnan oli kironnut Sindbadin ja Alibaban, Spartos on huoneessa muiden kenraalien kanssa. Kaikki kenraalit ovat yllättyneitä, kun Sindbad sanoo olevansa enemmän huolissaan Alibaban kirouksesta kuin omastaan. Ongelman ratkettua Spartos istuu tapaamisessa Sindbadin ja muiden kenraalien kanssa, kuunnellen labyrintinvaltauksen lopputulosta ja mitä Sindbadilla on sanottavanaan.

Spartos on paikalla, kun Aladdin, Hakuryuu, Morgiana ja piilotteleva Alibaba lähtevät Sindriasta.

Maailman tutkiminen -kaariMuokkaa

Spartos nähdään lyhyesti keskustelemassa Pistin ja Sharrkanin kanssa kun he lähtevät huoneesta, jossa Ja'far ja Yamraiha ovat.

Toinen Balbadd-kaariMuokkaa

Spartos, Pisti ja muut kansalaiset odottavat aluksen saapumista Magnostadtista. Kun Pisti tervehtii Aladdinia ja kertoo, ettei tämä ole lainkaan muuttunut, Spartos käskee Pistin katsoa tarkemmin, ja nauraa kun Pisti kauhistuu huomatessaan Aladdin kasvaneen hänen kanssaan yhtä pitkäksi.

Small giana
Kesken!
Tämä artikkeli tai sen osa on keskeneräinen. Voit auttaa Magi Wikiä laajentamalla sitä.

Viimeinen kaariMuokkaa

Kolmen vuoden jälkeen Sindbad luopuu Sindrian kruunusta, ja muut Seitsemän meren liiton kuninkaat tekevät samoin liittyäkseen Kansainvälisen liiton johtokuntaan. Silloin Spartos palaa kotimaahansa, ja hänestä tulee Sasanin uusi kuningas isänsä seuraajana.

Kyvyt Muokkaa

Fyysiset kyvytMuokkaa

Spartos erikoistuu taistelemaan peitsellään. Hän on taitava keihäänkäyttäjä, ja siksi Hakuryuun opettaja Sindriassa.

Suhteet Muokkaa

SharrkanMuokkaa

Spartos juo Sharrkanin kanssa.

PistiMuokkaa

Pisti haluaa Spartosin rentoutuvan ja pitävän hauskaa, sillä tämä on yleensä vakava. Pisti pitää Spartosille leikittelystä, ja Sindrian festivaalin aikana hän kysyi, haluaisiko Spartos liittyä Sindbadin seuraan tämän haaremissa.

Mystras LeoxsesMuokkaa

Mystras Leoxes oli Spartosin isoveli, jota hän ihaili syvästi.

TriviaMuokkaa

  • Spartos (σπαρτος) on kreikkaa ja tarkoittaa "kudottua".
  • Spartosin erityiskyky on keihäänkäyttö, ja hän osaa myös jousiammuntaa.
  • Hänen harrastuksensa on rukoilu ja heikkous naiset.
  • Spartosin suosikki-ihmistyyppi on iloiset ihmiset, eikä hän pidä rivoista ihmisistä.
  • Spartosin lempiruokaa on kasvisruoka, eikä hän pidä ruoista, jotka hänen uskontonsa kieltää.
  • Hänen mieluisin tapansa viettää päivä on lukea kirjoituksia.
  • Spartosia huolestuttaa, että hänen luonteensa saattaa olla liian tiukkapipoinen.
  • Spartos oli Hakuryuu Renin opettaja tämän ollessa Sindriassa.
  • Spartosin oli alkujaan tarkoitus olla nainen.
  • Animessa on vitsi, jossa Aladdin unohtaa Spartosin nimen, sillä hän ei esiinny usein.