FANDOM

Solomonin viisaus (ソロモンの知恵 Soromon no Chie) on voima, joka antaa ihmisille kyvyn kuulla rukhin tahdon. Se tunnetaan myös profetian voimana.

Aladdin Muokkaa

Aladdin näyttää olevan ainoa, joka kykenee käyttämään tätä voimaa, mahdollisesti koska hän on Solomonin poika. Tämä pätee myös mageihin, sillä Ithnan ja Judar olivat yllättyneitä Aladdinin käyttäessä sitä.

Kyky Muokkaa

Solomonin viisaus antaa tavallisille ihmisille kyvyn kuulla rukhin tahdon. Sillä voi nähdä menneen, nykyisen ja tulevan rukhin kautta. Aladdin käytti sitä näyttämään Judarille tämän menneisyyden, saaden tämän sekoamaan siitä hetkeksi. Sillä voi myös kutsua jo edesmenneitä sieluja takaisin antamaan viimeiset hyvästit. Tämä on kuitenkin hyvin väsyttävää Aladdinille.

Aladdin pystyi myös käyttämään Solomonin viisautta päästäkseen Alibaban kehon sisälle poistamaan Ithnanin asettamaa kirousta. Ithnanin mukaan tämä voima saa henkilöstä kaikkitietävän.

Alkuperä Muokkaa

Aladdin sai tämän voimat herättyään unimaailmasta Ugon kanssa. Voimalla lienee jotain tekemistä kuningas Solomonin kanssa, joka loi kaikki henget ja on Ugon isäntä.

Trivia Muokkaa

  • "Salomon viisaus" on toinen nimi "Viisauden kirjalle", joka on osa roomalaiskatolista ja ortodoksista Raamattua. Se on yksi Vanhan testamentin apokryfikirjoista Septuagintassa.