FANDOM

Small dal
Tynkä!
Small bad
Juonipaljastuksia!

Solomon Joahas Abraham (ソロモン・ヨアズ・アブラヒム Soromon Yoazu Aburahimu) oli Alma Torranin yhdistänyt kuningas. Hän oli ortodoksisen maagikirkon neuvoston perillinen, kunnes huomasi liikkeen julmuuden. Hän kantoi yhtä 72 jumalsauvasta. Kun yksi hänen kolmesta magistaan petti hänet ja ennen kuin Meedio tuhosi Alma Torranin, hän loi sen maailman, johon Magi-sarjan tapahtumat sijoittuvat. Hän on myös Aladdinin isä.

Ulkonäkö Muokkaa

Solomonilla oli vaalea iho, tummansiniset hiukset letillä ja siniset silmät. Hänellä oli otsassaan kolmas silmä, kuten muillakin jumalsauvojen kantajilla. Hän käytti yleensä valkoista, kultaista ja punaista kaapua. Myöhemmin hän alkoi käyttää virallisempia ja kuninkaallisempia vaatteita: viitta, valkea huntu ja kruunu.

Luonne Muokkaa

Solomon oli tyyni, harkitseva ja viisas ikäisekseen. Hän oli kulttuurtieteilijä, strategisti, tiedemies, noita ja kova lukija, minkä vuoksi hän kantoi usein mukanaan kirjoja ja keskusteli erilaisista aiheista seuralaistensa kanssa. Hänellä oli myös tapana käyttäytyä kuin innostunut lapsi kohdatessaan jotain tuntematonta, ja alkaa tutkia sitä välittömästi ymmärtääkseen sitä paremmin.

Solomonia ei haitannut kertoa muille, mitä hän ajatteli heistä, minkä vuoksi hän vaikutti joillekin tylyltä ja jopa töykeältä. Todellisuudessa Solomon oli kuitenkin huolellinen ja ajattelevainen, ja hänellä oli syvä ymmärrys kunniasta, myötätunnosta ja suvaitsevaisuudesta, ja pyrki todistamaan näiden asioiden tärkeyden. Hän halusi luoda maailmasta paikan, jossa kaikki lajit voisivat elää rauhassa, vauraudessa ja tasa-arvossa.

Solomon vaali ja kunnioitti ystäviään syvästi eikä pitänyt, kun he kohtelivat häntä heitä parempana. Tavallisesta totisesta luonteestaan huolimatta Solomon piti hauskanpidosta ystäviensä kanssa. Solomon pelkäsi jonain päivänä tulevansa yhtä ylimieliseksi kuin isänsä ja anoi Arbaa pitämään hänet "kotiarestissa" estääkseen tätä tapahtumasta. Sheba kuvaili Solomonia "täysin mahtavaksi ihmiseksi", mutta myös "nalkuttavaksi ja itsepäiseksi isähahmoksi".