FANDOM

Small dal
Tynkä!
Small bad
Juonipaljastuksia!

Sheba (シバ Shiba) oli noita Alma Torranista, ja yksi 72 jumalsauvan kantajista. Hän on myös Alma Torranin entinen magi. Hänestä tuli Alma Torranin kuningatar, kun Solomon yhdisti rukhinsta Ill Ilah'n kanssa. Toinen magi, Arba, tappoi hänet myöhemmin ja varasti hänen jumalsauvansa. Hänen kohdussaan oleva vauva, Aladdin, kuitenkin selvisi.

Ulkonäkö Muokkaa

Sheba on lyhyt ja pienikokoinen tyttö. Hänellä on punaiset silmät ja pitkät, vaaleanpunaiset hiukset. Hän käyttää pitkää, vaaleanväristä ja lyhythihaista mekkoa, ja kantaa mukanaan jumalsauvaansa.

Luonne Muokkaa

Sheballa oli kapea maailmankuva kasvaessaan, ja hän uskoi kaiken olevan epäpuhdasta. Hänellä oli lyhyt kärsivällisyys Solomonin suhteen, ja heittäytyi väkivaltaiseksi kokiessaan olevansa uhattuna. Häneltä kuitenkin paljastui pehmeämpi puoli, kun hän ystävystyi Momon kanssa ja suojeli tätä ortodoksisen maagikirkon noitia vastaan borgillaan.

Viisi vuotta myöhemmin Shebasta oli tullut avoimempi ja itsevarmempi. Hänestä tuli iloinen ja innokas aina, kun Solomon puhui hänelle.

Sheba oli hyvin uskollinen Solomonille, ja ymmärsi tämän valintaa tulla kuninkaaksi yrittäessään saada kaikki onnellisiksi kaikista parhaiten. Sheba pysyi uskollisena silloinkin, kun muut noidat yrittivät vastustaa tätä Ill Ilah'n korvaamisesta.

Historia Muokkaa

Ortodoksisessa maagikirkossa vanhemmat noidat opettivat Sheballe uskomuksensa ja vihaamaan Alma Torranin muita lajeja. Myöhemmin hänet valitaan uhrimeedioksi gunudiin poistamaan mantikori-heimon älykkyys ja tekemään heistä kuuliaisia orjia.

Juoni Muokkaa

Alma Torran -kaariMuokkaa

Viimeinen kaariMuokkaa

Aladdinin taistellessa hirviöksi muuttunutta Davidia vastaan Solomon, Sheba ja Ugo kaikki saapuvat rukhista hänen luokseen tukemaan häntä ja antamaan hänelle voimaa.

Kyvyt Muokkaa

SauvaMuokkaa

Sheba omisti yhden 72 jumalsauvasta.

TaikuusMuokkaa

Sheba oli erityisen vahva noita ja nero, sillä hän oli ainoa, joka kykeni muuttamaan borgin hyökkääväksi loitsuksi. Häntä vahvempia taikuudessa olivat vain Solomon ja Arba.

Borg: Borg on todiste henkilön taiankäyttökyvyistä. Se on puolustusloitsu, joka suojaa vihamielisiltä hyökkäyksiltä. Sen vahvuus riippuu kuitenkin käyttäjästään. Sheban borg oli poikkeuksellisen vahva.
  • Borg Al-Samm (Kahdeksanpäinen suojamuuri): Sheba osasi hallita borgiaan ja laajentaa sitä hyökkäävästi, luoden lohikäärmeen päitä nousemaan siitä. Kykynsä vuoksi Sheba sai lempinimen "Kahdeksanpäisen suojamuurin noita".
Elämätaikuus: Sheba osasi käyttää elämätaikuutta, joka rikkoi ei-noitien mielet voidakseen hallita heitä. Hän osasi myös loitsia loitsun, joka hidasti hänen itsensä ja hänen kohdussaan olevan sikiön kasvua.

RelationshipMuokkaa

Solomon Jehoahaz AbrahamMuokkaa

Aluksi Solomon ja Sheba eivät pidä toisistaan, mutta Sheba huomasi pian olleensa väärässä Solomonin suhteen, ja alkaakin pitää tästä. Viiden vuoden aikana Sheba ihastui häneen. Tämä paljastuu, kun hän vahingossa sanoo haluavansa tulla fiksuksi, kauniiksi ja vahvaksi naiseksi sopiakseen Solomonille. Aluksi Solomon jätti Sheba tunteet huomiotta, sillä hän piti Shebaa vain lapsena aina, kun Sheba pyysi häntä ulos. Solomon alkaa kuitenkin nähdä Sheba uudessa valossa, kun tämä puolustaa häntä epäreiluja syytöksiä vastaan päättäväisyydellä, aikuismaisuudella ja luottamuksella häntä kohtaan. Muutamia kuukausia myöhemmin heistä tuli rakastavaisia, ja Sheba tuli raskaaksi. Solomon joutuun eroon Shebasta fuusioituessaan valkoiseen rukhiin. Vaikka Solomon tuli takaisin tyhjänä astiana, jolla oli vain tahto yhdistää maailma, Sheba päätti silti seurata häntä ja toteuttaa hänen ihanteensa.

AladdinMuokkaa

Sheba välitti Aladdinin onnellisuudesta yli kaiken jopa ennen tämän syntymää. Kun hän tuli raskaaksi, hän hidasti sikiön kasvua kohdussaan, koska halusi Aladdinin syntyvän onnelliseen maailmaan. Kun Arba tappoi Sheban, Aladdin selviytyi ja hänet uskottiin Ugo huomiin. Ainoa asia, mitä Sheba katui, oli ettei hän voinut jäädä Aladdinin luokse, pidellä lastaan ja nähdä hänen kasvonsa.

ArbaMuokkaa

Heidän tavattuaan ensikertaa Arba yritti saada Sheban tuntemaan itsensä tervetulleeksi ja huolestui, kun Sheba kertoi haluavansa palata torniin, jossa hänet lopulta tapettaisiin. 17 vuotta täyttäessään Sheba tuli kateelliseksi Arballe, jolla oli läheinen suhde Solomonin kanssa. Shebasta tuntui, ettei hän voinut tulla heidän väliinsä. Ithnanin mukaan Arba ja Solomon olivat niin läheisiä, että he nukkuivat samassa sängyssä, mutta vaikka Sheba tiedosti rakastavansa Arbaa äitihahmonaan, hänen kateutensa hämärsi hänen harkintakykynsä. Sheban yllätykseksi Arba halusi todellisuudessa Sheban ryhtyvän Solomonin vaimoksi. Sheban suostuttua tähän, se saivat sovittua välinsä. Sen jälkeen, kun Solomon oli korvannut Ill Ilah'n, Arban luonne muuttui dramaattisesti, eikä hän epäröinyt tappaa Shebaa.

UgoMuokkaa

Sheba ei aluksi luottanut Ugoon, sillä tämä oli tekemisissä Solomonin kanssa, mutta he ystävystyivät myöhemmin. Kun Sheba oli kuolemaisillaan, hän luotti syntymättömän lapsensa Ugon huomiin, kertoen lapsen nimen olevan "Aladdin".

MomoMuokkaa

Momo oli mantikori-lapsi, jonka kanssa Sheba ystävystyi alkuaikoinaan Vastarinnassa. Momon elämäntarina ja kiltteys auttoi Shebaa muuttaaan näkemyksiään muista lajeista. Momo näki Sheban rakkaana ystävänään jopa aikuisiässä, kun näki Sheban kuolevan Arban käsissä, ja itki hänen kohtalonsa tähden. Myöhemmin kun Momo näki Sheban syntymättömän lapsen Aladdinin taikapallossa, hän sanoi tällä olevan äitinsä silmät.

Trivia Muokkaa

  • Hänen nimensä perustunee "Saban kuningattareen", joka on Raamatussa, Koraanissa ja monissa historiankirjoissa mainittu henkilö, joka vieraili kuningas Salomon luona ja jolla lähteestä riippuen oli suhde tämän kanssa.
  • Sheba oli yksi parhaista taiteilijoista kirkon lasten joukossa.