FANDOM

Small dal
Tynkä!

Setta (セッタ Setta) oli noita Alma Torranista. Hän kuului Solomonin vastarintaan ortodoksista maagikirkkoa vastaan, ja oli yhden 72 jumalsauvan kantajista.

Ulkonäkö Muokkaa

Setta on pitkä ja tummaihoinen mies. Hänellä on keltaiset silmät ja keskipitkät violetit hiukset. Hänellä on otsassaan kolmas silmä, kuten kaikilla jumalsauvojen kantajilla, sekä silmälasit.

Luonne Muokkaa

Setta on kiltti ihminen, joka kehui usein Ithnania ja kutsui tätä "veljeksi". Setta oli kunnollinen, ja esimerkiksi kehotti Wahidia syömään vähemmän lihaa. Häänellä oli tapana kokata ruokaa, jota Falan kuvaili liian puhtaaksi eikä täyttäväksi.

Historia Muokkaa

Setta eli Alma Torranissa, ennen kuin hänet tapettiin. Hän oli Ithnanin adoptioveli.

Juoni Muokkaa

Alma Torran -kaariMuokkaa

Setta esiintyy ensikerran taistellessaan noitajoukkoa vastaan jäädyttäen nämä. Taistelun jälkeen ja Solomonin vapautettua Sheban Setta liittyy muiden seuraan taikaturbaanilla, ja he matkaavat takaisin tukikohtaansa.

Tukikohdassaan Setta tarjoaa ruokaa kaikille ja toruu Wahidia siitä, että tämä syö liikaa. Setta istuutuu ja kehuu Ithnania tämän kyvyistä, mihin Ithnan punastuu ja vastaa Settankin olleen mahtava.

Kyvyt Muokkaa

SauvaMuokkaa

Setta omisti yhden 72 jumalsauvasta.

TaikuusMuokkaa

Borg: Borg on todiste siitä, että henkilö on noita. Se on suojaava loitus, joka suojaa vihamielisiltä hyökkäyksiltä. Se suojaa sekä fyysisiltä iskuilta että loitsuilta, mutta sen vahvuus riippuu käyttäjästään.
Jäätaikuus: Setta osaa käyttää jäätaikuutta kuten nähdään, kun Solomon käskee häntä taistelemaan vihollisnoitia Wahidin kanssa, ja hän jäädyttää yli puolentusinaa heistä jääkuutioihin.
Painovoimataikuus: Setta osaa lentää painovoimataikuudella.

Suhteet Muokkaa

IthnanMuokkaa

Setta ja Ithnan olivat veljeksiä, vaikkeivät verisukua. Heidät kasvatettiin yhdessä samassa kirkossa pienestä pitäen. Setta ihaili Ithnania ja kehui häntä usein. Kun he olivat lapsia, Ithnan pelasti Settan aikaiselta kuolemalta puolen oman elämänsä hinnalla, kun Setta valittiin uhrimeedioksi antamaan voimaa muita lajeja hallitseville torneille. Tämän vuoksi Setta halusi veljensä ja muiden jumalsauvojen kantajien eläköityvän sodan jälkeen, jotta he voissivat elää pidempään. Settan kuolema vaikutti Ithnaniin syvästi ja oli myös pääsyy siihen, miksi Ithnan päätti pettää Solomonin.

Trivia Muokkaa

  • Settan nimi tulee arabian sanasta ستة Sitta(t), joka tarkoittaa "kuusi".