FANDOM

Sasanin kuningaskunta (ササン王国 Sasan Ōkoku) on pieni, uskonnollinen sisämaavaltio, jota ympäröivät vuoret joka suunnassa. Sitä hallitsi ritarikuningas Darius Leoxses, ja se kuuluu Seitsemän meren liittoon. Sasan tuottaa laajasti luonnonvaroja kuten rautaa, kultaa, hopeaa ja muita metalleja ympäröiviltä vuorilta, ja niitä pidetään maailman korkealaatuisimpina. Sasaniin pääsee vain jalan sen vaikean maaston vuoksi.

Sasania kutsutaan joskus puhtauden maaksi sen uskonnollisesti omistautuneen kulttuurin vuoksi. Sasanilaiset ovat Alma Torranin ihmisten jälkeläisiä, ja he palvovat Solomonia Sasanin jumalana, vaikka ovatkin jo kauan sitten unohtaneet hänen nimensä.

Historia Muokkaa

Sasanin kuningaskunnan juuret johtavataikaan, jolloin ihmiset pakenivat Alma Torranista sen tuhoutumisen jälkeen.

Reimin valtakunta toi uskonsa vanhoihin jumaliin Sasaniin. Tämän seurauksena Sasan alkoi vaihtaa rikkaita luonnonvarojaan Reimin kanssa kahden valtion välisen ystävyyden merkkinä.

Uskonnolle omistautuneen kulttuurinsa vuoksi sasanilaiset näkivät ulkomaailman epäpuhtaana ja eristäytyivät, katkaisten kaikki kauppayhteytensä muihin maihin Reimiä lukuunottamatta.

Ennen Seitsemän meren liiton muodostamista, ei Sasanin kulttuuriin tai heidän eristäytymispolitiikkansa ollut tullut muutoksia vuosisatoihin. Tämä päättyi, kun Sindbad ja Sindrian kauppalaivue saapuivat luomaan kauppa- ja diplomaattisia suhteita Sasanin kanssa.

Kulttuuri Muokkaa

UskontoMuokkaa

Uskonnolla on tärkeä rooli Sasanissa, ja he uskoivat Reimistä tuotuun uskoon vanhoista jumalista. Alkoholin juonti on Sasanissa kiellettyä, ja miehet eivät saa katsoa naisia silmiin. Jopa ihmisten kampaukset ovat uskonnollisten opetusten mukaiset. Miesten otsahiukset peittävät heidän kasvojensa vasemman puolen ja naisten oikean.

Sasanin ritarit ovat korkea-arvoisia pappeja, jotka loivat Sasanin opit ja ovat kansan ohjaajia maata puolustavassa ja hallitsevassa järjestössä. Heitä johtaa koko maata hallitseva ritarikuningas. Ritarit arvostavat oppejaan enemmän kuin kukaan muu ja ovat niiden tiukimpia seuraajia, minkä vuoksi ulkopuolisten on vaikea liittyä heihin.

Sasanilaiset näkevät ulkomaailman epäpuhtaana ja pakanallisena, minkä vuoksi heille syntyi muukalaisvastainen asenne ulkopuolisiin. He katkaisivat yhteytensä muihin maihin Reimiä lukuunottamatta. Maassa vierailleet ulkomaalaiset eivät saaneet lähteä heille määrätyltä alueelta yöaikaan. He kuitenkin toivottivat tervetulleiksi kaikki, jotka halusivat jakaa heidän uskonsa. Sasanilaisilta, myös ritareilta, oli kiellettyä käydä ulkomaailmassa. Sasanissa uskotaan, että heidän luonnonvaransa ovat jumalten lahja, minkä vuoksi niitä ei voi myydä ulkopuolisille.

Ei ole tiedossa, kuinka paljon Sasan ja sen opit muuttuvat sen jälkeen, kun se liittyy Seitsemän meren liittoon. Darius Leoxses ja hänen ritarinsa lähtivät kotimaastaan vastatessaan Sindbadin kutsuun tulla taistelemaan Meediota vastaan.

Torranilainen kulttuuriMuokkaa

Sasanilaiset ovat Alma Torranin ihmisten jälkeläisiä. Suuri osa Sasanin uskonnosta perustuu torranilaiseen kulttuuriin ja myytteihin, joita välitettiin eteenpäin useiden sukupolvien ajan. Sasanilaiset palvovat kuningas Solomonia Sasanin jumalana, vaikka ovatkin jo unohtaneet hänen nimensä. Tarina siitä, kuinka hän yhdisti Alma Torranin useat rodut, on yhä muistettu ja arvostettu Sasanissa.

Armeija Muokkaa

Sasanilla on ritariarmeija, joilla on raskaat haarniskat ja aseet. Maan joukot kuuluvat Seitsemän meren liiton armeijaan.

Asukkaat Muokkaa

Nimi Arvo Status
Darius Leoxses Entinen ritarkuningas Elossa
Mystras Leoxses Ritarikuningasehdokas Kuollut
Spartos Ritarikuningas Elossa

Trivia Muokkaa

  • Sasanin nimi pohjautunee Sassanidien valtakuntaan, jota Tuhannen ja yhden yön tarinoissa hallitsi Scheherazaden aviomies, kuningas Shahryār.
    • Tästä huolimatta useimmilla sasanilaisilla on kreikkalaiset nimet.
  • Sasanin kaupunki muistuttaa ulkonäöltään Pieter Brueghel vanhemman maalausta Baabelin torni (1530).
  • Sasanilaiset ovat eteviä vuorikiipeilijöitä Sasanin vuoristoisen maaston vuoksi.
  • Eristäytymispolitiikastaan huolimatta ritarikuningas Darius valloitti muutamia Sasanin naapureita alueensa laajentamiseksi.
Sijainnit
Kartta

Alma TorranAktian kuningaskuntaArtemyraBalbaddin tasavaltaHeliohaptin kuningaskuntaImuchakkKinan kuningaskuntaKouga-klaaniKoun keisarikuntaMagnostadtParthevian valtakuntaPimeä mannerQishanReimin valtakuntaSasanin kuningaskuntaSindrian kuningaskuntaTorran-kylät