FANDOM

Small dal
Tynkä!

Rashid Saluja (ラシッド・サルージャ Rashiddo Sarūja) oli Balbaddin 22. kuningas. Hän kuoli samaan aikaan, kun Sumujoukko iski ensi kertaa Balbaddin palatsiin.

Ulkonäkö Muokkaa

Nuorena Rashid oli pitkä mies, jolla oli ohut parta ja pitkät vaaleat hiukset. Hän piti yllään Balbaddin kuningassuvun punakeltaisia kaapuja, ja kaulassaan hänellä oli smaragdikoruja.

Luonne Muokkaa

Rashid oli viisas ja ovela mies. Hän palautti Balbaddin varakkuuteen omakätisesti, ja Balbaddin kansalaiset rakastivat häntä. Myös muiden valtioiden johtajat arvostivat häntä, sillä esimerkiksi Barbarossa suostui hyväksymään Sindbadin läsnäolon Partheviassa Rashidin ehdotuksesta.

Vaikka Rashid oli aluksi kriittinen Sindbadin ihanteellisestä ajattelutavasta, mutta lämpeni lopulta huomatessaan, kuinka pitkälle Sindbad voisi päästä unelmansa tavoittamisessa. Rashidista paljastuu ystävällisempi puoli, kun hän antaa Sindbadille 100 kultarahaa oman yhtiönsä aloittamiseen.

Rashidin vartijat kunnioittavat häntä suuresti. Vaikka he olivat epäileväisiä Rashidin valinnasta seistä Ja'farin rinnalla suunnitelmassa Sindbadin vapauttamiseksi Umm Madauralta, he eivät lopulta kyseenalaistaneet hänen valintaansa.