FANDOM

Small bad
Juonipaljastuksia!

Phenex (フェニクス Fenikusu) oli Kouen Renin kolmas henki, ja kiltteyden ja meditoinnin henki. Phenex oli 37. labyrintissä. Hän käytti kahdeksannen tyypin taikuutta, elämätaikuutta. Alma Torranissa hän kuului Garuda-heimoon.

Ulkonäkö Muokkaa

Phenex on surullisen näköinen nainen. Hänellä on lintumaiset sulat, suippokorvat ja pitkät, höyhenenomaiset hiukset. Phenexillä on useita kaulakoruja ja suuri, koristeltu päähine. Koruja lukuunottamatta Phenex on alasti.

Luonne Muokkaa

Historia Muokkaa

Phenex asui Alma Torranissa ja kuului kuningas Solomonin kamariin. Phenex, kuten muutkin henget, on Solomonin luoma rukhista.

Juoni Muokkaa

Small giana
Kesken!
Tämä artikkeli tai sen osa on keskeneräinen. Voit auttaa Magi Wikiä laajentamalla sitä.

Magnostadt-kaariMuokkaa

Phenex agares astaroth

Kauhistuneet Phenex, Agares ja Astaroth.

Aladdin haluaa Kouenin lähettää sotilaansa takaisin, mutta koska tämä ei näytä uskovan häntä, Aladdin kutsuu Kouenin kolme henkeä. Phenex, Agaresin ja Astarothin kanssa, viestii palvelevansa kuningastaan, menneen "suuren kuninkaan" reinkarnaatiota.

Aladdin kutsuu myös Amonin ja Lerajen, ja kaikki henget kysyvät Aladdiniltä kutsuiko tämä heidät. Amon selittää tilanteen muille hengille ja kun Kouen ymmärtää, että Aladdin tietää kaiken minkä hän haluaa saada selville, hän nappaa magin ja käskee tämän kertoa kaiken. Phenex, Agares ja Astaroth ovat tästä kauhistuneita ja anovat kuningastaan olemaan kohteliaampi magille. Aladdin lupaa kertoa Kouenille kaiken, mikäli tämä auttaa tuhoamaan Meedion, ja kaikki henget ovat tästä epäileväisiä. Henget sanovat jättävänsä kaiken kuninkaan astioidensa haltuun.

Alma Torran -kaariMuokkaa

KyvytMuokkaa

Hengen kyvytMuokkaa

  • Phenexin metalliastia.
  • Phenexin parannuskyvyt.

Kouen Ren oli Phenexin labyrintinvaltaaja. Henkenä Phenex kykenee muuttamaan kokoaan ja hallitsemaan labyrinttiään. Kouen käyttää hänen parannuskykyjään. Phenexin metalliastia on Kouenin miekan kahvan ornamentti. Phenexin kamarin ainoa tunnettu jäsen oli Kin Gaku.

Käskyjen kehä (いましめの輪 Imashime no Wa): Käyttämällä Phenexin voimaa Kouen voi laittaa kohteen sisälle munan, jota kohteen verenhimo lämmittää. Muna kuoriutuu, kun kohde saa päättäväisyyttä ryhtyä verenhimoisiin toimiin, ja se luo maagisen kehän henkilön pään ympärille eristääkseen verehimon tämän kehosta. Jos kohde yrittää liikkua, kun hänen hermonsa ovat sinetöidyt, kirous saa aikaan valtavaa tuskaa kohteelleen.

TriviaMuokkaa

  • Phenexin nimi on otettu teoksesta Clavicula Salomonis Regis, jonka ensimmäisessä osassa Ars Goetia listataan demoneita. Phenex mainitaan 37. demonina, ja Magissa Phenexin labyrintti on 37:s.
  • Phenexin lintumaiset piirteet tulevat mahdollisesti siitä, että hänen nimensä kuulostaa samalta kuin myyttisen feenikslinnun.
  • Phenex oli alunperin Garuda, joka hindulaisen mytologian mukaan on jumala ihmismäisillä piirteillä ja siivillä, jotka ovat tarpeeksi suuret peittääkseen auringon.