FANDOM

Slaves

Orjat (奴隷 Dorei) ovat rikkaiden omistamia ihmisiä, jotka tekevät fyysisiä töitä. Orjia saa orjakauppiailta, sodista sotavankeina, köyhien perheiden myymistä lapsista ja ihmisistä, jotka eivät kykene maksamaan velkojaan.

Orjien kohtelu vaihtelee valtiokohtaisesti. Qishanissa orjat olivat omistajiensa omaisuutta, joita isännät saivat kohdella niin julmasti, kuin tahtoivat. Toisen orjan vapauttamista pidetään rikoksena, sillä se on kuin toisen omaisuuden varastamista.

Koun keisarikunnassa ja sen vallan alla olevissa maissa orjien kaltoinkohtelu oli lailla kiellettyä, ja orjat vapautettiin viiden vuoden palveluksen jälkeen.

Kansainvälisen liiton tullessa valtaan he kielsivät orjuuden jäsenmaissaan. Myös liittoon kuulumaton Reimin valtakunta luopui vuosisatoja kestäneestä orjuusperinteestään Titus Alexiuksen johdolla.

Orjat Muokkaa

Melkein orjuutetutMuokkaa

  • Aladdin karavaaneineen: Aladdinista olisi tullut orja, ellei Morgiana olisi pelastanut häntä.
  • Morgiana: Fatima kaappasi Morgianan, mutta tämä pelasti itsensä ja muut.
  • Nadja perheineen: Nadjasta olisi tullut orja, ellei Morgiana olisi pelastanut häntä.