FANDOM

Small dal
Tynkä!
Small bad
Juonipaljastuksia!

Olba (オルバ Oruba) on entinen merirosvo Umm Madauran miehistöstä. Kun miehistö vangittiin, hän kumppaneineen lähetettiin Sindriaan, jossa he nykyään asuvat. Olba oli myös Alibaban kamarin jäsen. Kolme vuotta myöhemmin hän meni naimisiin Toton kanssa, ja he saivat kaksi poikaa.

Ulkonäkö Muokkaa

Olba on laiha ja lyhyt. Hänellä on tummat sotkuiset hiukset poninhännällä. Aiemmin hänen päänsä toinen puoli oli ajeltu. Hänellä on korvakoru vasemmassa korvassaan ja useita tatuointeja. Hänellä ei ole oikeaa kättä, vaan sen paikalla oli taikakalu Ala Rasas. Olba käytti olkapäät peittävää kaapua, turkishametta ja korkeita saappaita.

Hieman yli vuosi sen jälkeen, kun hänet oli tuotu Sindriaan, Olba kasvoi huomattasti. Hänellä ei ollut enää maalauksia kasvoissaan, ja hänen hiuksensa olivat kasvaneet hänen päänsä oikealle puolelle, nyt letitettyinä.

Luonne Muokkaa

Olba oli uskollinen Umm Madauralle, jolle hän luuli olevan velkaa henkensä. Hän oli kiltti "pikkuveljilleen", ja he kaikki luottivat häneen. Vaikka Olba ei ollutkaan vanhin, hän oli eräänlaisessa johtajan roolissa.

Olballa ei ollut ongelmia hyökätä, ryöstää ja siepata, eikä hän antanut Umm Madauran vihollisille armoa. Tämä saattoi tosin johtua Umm Madauran aivopesusta.

Oltuaan Sindriassa yli vuoden ajan Olba on kiitollinen Alibaballe, sillä tämä onnistui säästämään hänen henkensä. Olba tarjoutui myös auttamaan Alibabaa milloin vain. Olba oli alkanut muistuttaa Sharrkania, sillä oli viettänyt paljon aikaa harjoitellessaan tämän kanssa.

Olba ja hänen miehistönsä pitävät itsejään roskaväkenä, joka ei ole elämisen arvoinen. Tämä johtuu siitä, sillä he ovat tappaneet lukemattomasti ihmisiä, eivätkä heidän tekonsa koskaan katoa.

Historia Muokkaa

Olban menneisyydestä ei tiedetä paljoa, mutta hän, kuten muutkin merirosvot, oli Umm Madauran viemä lapsi. Hänen itsensä mukaan Madaura pelasti hänet lapsena köyhyydeltä, mutta koska Madaura sieppasi ja aivopesi lapsia, on todnnäköistä Olbankin olleen siepattu.

Kyvyt Muokkaa

  • Ala Rasas.
  • Ala Rasas koukkuna.
  • Ala Rasas miekkana.
  • Kamarin astia Amol Ahmor-Ghameq.

Fyysiset kyvytMuokkaa

Sindriassa Olballe miekkailua opetti Sharrkan. Kamarin astiansa aktivoidessaan Olba käyttää samanlaista miekkailutyyliä, kuin Sharrkan omalla kamarin astiallaan, mutta käyttää tuulitaikuuden sijasta vettä.

TaikakalutMuokkaa

Olballa on hieman enemmän magoita, kuin ihmisillä yleensä. Olba sanoi olevansa tästä varma, sillä oli nähnyt Umm Madauran tutkivansa merirosvojensa magoin määrää taikakalulla.

Ala Rasas (Kelluva kuori): Olban käyttämä taikakalu. Sillä luodaan painovoimataikuudella pallo, jolla voi leijuttaa itseään tai muita. Miekkailemaan opittuaan Olba käyttää tätä kalua tehdäkseen tilapäisen miekan.

Kamarin astiaMuokkaa

Olba käyttää Alibaban hengen, Amonin, voimaa. Hän lainaa Amonin voimaa kamarin astiaansa, Amol Ahmor-Ghameq.

  • Amol Ahmor-Ghameq (Syvänpunaiset siipikynnet): Olballa on kamarin astia Alibaban hengen, Amonin, kanssa. Se on hänen kätensä taikakalussa, Ala Rasaksessa, joka on muovattu vesimiekan muotoon. Käyttäessä sen ympärille ilmestyy liekkilohikäärme. Toton kamarin astiaan yhdistettynä se näyttää tulipyörteeltä, joka muuttuu siiviksi.

Taistelut Muokkaa

Suhteet Muokkaa

Olba and his family

Umm MadauraMuokkaa

Olba oli hyvin uskollinen Umm Madauralle, jota hän piti ja rakasti omana äitinään. Hän suoritti epäilemättä kaiken, mitä Madaura käski hänen tehdä.

Umm Madauran miehistöMuokkaa

Vaikkei Olba ollut vanhin, häntä pidettiin miehistössä "isoveljenä", ja kaikki merirosvot kunnioittivat häntä. Olba näkee miehistön perheenään ja suojelee heitä, ja on hyvin kiltti joukon nuorimmille.

Alibaba SalujaMuokkaa

Alibaba pelasti Olban ja muut merirosvot kuolemalta ja turmelukseen lankeamiselta, ja lähetti heidät Sindriaan. Olba on tästä kiitollinen Alibaballe, ja lupautuu jopa palvelemaan tätä. Hän pitää Alibabaa hieman outona, mutta ajattelee tästä nyt kuin isoveljenään.

Hakuryuu RenMuokkaa

Olba vihaa Hakuryuuta Umm Madauran tappamisesta, ja sanoi, ettei voi koskaan antaa anteeksi.

TotoMuokkaa

Newly wed & young parents

Onnellinen perhe.

Olbasta ja Totosta tuli pari matkalla Balbaddiin, kun Toto sanoi Olballa olevan "pomoapinan" haju. He ovat avoimia tunteistaan toisiaan kohtaan, mikä ärsyttää Alibabaa suunnattomasti. Kolme vuotta myöhemmin he ovat naimisissa ja heillä on kaksi poikaa.