FANDOM

Metalliastiat (金属器 Kinzoku Ki) ovat esineitä (aseita, koruja jne.), joiden sisällä on henki.

HankintaMuokkaa

Kun henkilö valtaa labyrintin ja saa itselleen hengen, henki muuttaa esineen sisään. Tämä esine on yleensä jotain sellaista, jota valtaaja kantaa mukanaan ja joka on hänelle tärkeä.

UlkonäköMuokkaa

Kun henki siirtyy esineeseen ja tekee siitä metalliastian, siihen ilmestyy kahdeksansakarainen tähti ympyrässä. Tähti alkaa hohtaa taistelussa, kun hengen voimaa käytetään.

Metalliastiaa voi vaihtaa, mikäli edellinen hajoaa. Alunperin metalliastia tulee valituksi, mikäli se on omistajalleen merkittävä esine. Tällöin se alkaa tuntua kuin käyttäjänsä kehon jatkeelta. Jos mielii vaihtaa uuteen metalliastiaan, pitää siitä tulla aikaisempaa metalliastiaa tärkeämpi ja luontevampi kantaa mukana. Tällöin hengen pitäisi siirtyä uuteen itsestään.

Kamarin astiat Muokkaa

Pääartikkeli: Kamarin astiat.

Käyttö Muokkaa

Henkeä käytetään metalliastian avulla, ja sitä käytetään aktivoimaan henkiasu. Metalliastian käyttö kuluttaa magoita, ja voi saada käyttäjänsä hengästymään. Solomonin metalliastiat käyttävät valkoista rukhia ja pimeät metalliastiat mustaa rukhia.

Taikuus Muokkaa

Metalliastioiden käyttäjät käyttävät henkensä taikuutta. Toisin kuin muut taikojat, metalliastioiden käyttäjät voivat käyttää vain yhden tyyppistä taikaa. Toisaalta heidän ei tarvitse kuluttaa yhtä paljon magoita.

Kun metalliastian käyttäjä on oppinut täysin hallitsemaan henkiasuaan, hän voi käyttää hyökkäystä nimeltään äärimmäinen taikuus. Sitä käyttäessä ilmaan ilmestyy samanlainen tähtisymboli, kuin metalliastioissa. Ko. taikuuden vaikutukset riippuvat hengestä; esimerkiksi Kougyoku Renin vesitaikuuteen taipuvaisen hengen äärimmäinen taikuus aiheuttaa hyökyaallon, joka voisi haudata kokonaisen kaupungin.

Käyttäjät ja heidän metalliastiansa Muokkaa

Labyrintinvaltaaja Henki Esine Metalliastia
Alibaba Saluja Amon Veitsi (ennen), lyhyt miekka (nykyisin) Amol Saiqa
Sindbad Baal Miekka Bararaq Saiqa
Sindbad Focalor Rannerengas (oikea käsi)
Sindbad Crocell Rannerengas (vasen käsi)
Sindbad Zepar Sormus (keskisormi)
Sindbad Vepar Sormus (etusormi)
Sindbad Furfur Hopea kaulakoru
Sindbad Valefor Kultainen kaulakoru
Hakuei Ren Paimon Viuhka
Hakuryuu Ren Zagan Keihäs (ennen), kaksipäinen keihäs (nykyisin)
Hakuryuu Ren Belial Olkapanssari
Kouen Ren Agares Olkapanssari
Kouen Ren Astaroth Miekka
Kouen Ren Phenex Kahvan ornamentti
Koumei Ren Dantalion Viuhka
Kouha Ren Leraje Miekka Nyoi Rentou
Kougyoku Ren Vinea Hiusneula
Muu Alexius Barbatos Miekka Bard Romh
Ignatius Alexius Purson Tuntematon
Nerva Julius Caluades Shax Miekka
Armakan Amun-Ra Vassago Miekka
Darius Leoxses Alloces Peitsi
Mira Dianus Artemina Cerberus Keihäs
Rametoto Forneus Riehaantuneen yksisarvisen sarvi
Pernadius Alexius Miekka
Barbarossa Glasya-Labolas Taistelukirves
Takeruhiko Yamato Caim Katana

Trivia Muokkaa

  • Kahdeksansakarainen tähti metalliastioissa on viittaus Khatim Suleimaniin (خاتم سليمان), mikä tarkoittaa Salomon kehää. Islamilaisissa taruissa kuningas Salomo nappasi henkiä (jinnejä) kahdeksansakaraisella tähtikehällä.
  • Metalliastiat perustuvat jumalsauvoihin, erityisiin sauvoihin joilla noidat saavat valtavan määrän magoita Ill Ilah'lta.
  • Sheba ja Ugo keksivät metalliastiat.