FANDOM

Small dal
Tynkä!

Matal Mogamett (マタル・モガメット Mataru Mogametto) oli Magnostadtin akatemian rehtori ja Magnostadtin johtaja. Hänellä on tärkeä rooli maansa politiikassa.

Ulkonäkö Muokkaa

Matal on vanha mies, jolla on pitkät valkoiset hiukset ja violetit silmät. Hänellä on letitetyt viikset ja pitkä parta, ja hän käyttää suurta mustaa noitahattua ja mustaa kaapua. Matalin mukanaan kantaman sauvan päässä on köynnöksiä. Nuorena hänellä oli olalle yltävät violetit hiukset ja pisamia nenällään. Hänen taikasauvansa oli tavallinen pitkä keppi, ja hänellä oli yllään yksinkertainen ruskeanharmaa kaapu.

Luonne Muokkaa

PastPresent

Matal pitää akatemiansa oppilaita tärkeinä ja välittää heistä syvästi, mutta hän voi suuttua nopeasti, jolloin hänestä tulee väkivaltainen.

Vaikka Matal on viisas ja hyväntahtoinen muita noitia ja oppilaita kohtaan, hänellä on myös pimeä puolensa - hän pitää ei-noitia (goita) eläinten tasolla olevina ali-ihmisinä ja alempi arvoisina noitiin nähden. Tämä asenne tulee hänen menneisyydestään, ja Matalin mukaan goit haalivat elämässään vain valtaa, kun taas noidat ovat tiedonhaluisia. Siksi Matal kohtelee viidennen tason goita kuin karjaa, ja jopa potkaisi itkevää goi-lasta, joka koski hänen kaapuunsa.

Historia Muokkaa

Mogamett Anime Young

Matal 70 vuotta sitten.

70 vuotta aiemmin Matal eli muiden noitien kanssa, ja hänellä oli tytär. Hän työskenteli Musta'simin kuningasperheelle, ja sai jopa oikeuksia kuninkaalta käyttää taikuutta vapaasti. Hän kertoi myös tyttärelleen, että noidat syntyivät maailmaan noitina syystä.

Myöhemmin noitia syytettiin sairauden levittämisestä. Matalin ja hänen seuraajiensa piti luopua arvostaan, mutta saivat perustettua pienen koulun. 30 vuotta myöhemmin Matal oli menettänyt tyttärensä sodassa Partheviaa vastaan. Hän alkoi pohtia, oliko heidän tehtävänsä goiden auttaminen, ja alkoi nähdä goit pelkkänä karjana ja päätti rakentaa valtion noidille.
Sinbad's Birth

Sindbadin syntyminen aistitaan.

Matal aloitti kapinan Manostadtissa Musta'simin kunigaskuntaa vastaan. Jonkin ajan päästä hän otti Yamraihan oppilaakseen, ja hänestä tuli kuin tämän sijaisisä.

Kun Sindbad syntyi, Matal, Yunan, Scheherazade ja Gyokuen Ren aistivat värähtelyä rukhissa. Yunanin mukaan rukh resonoi suuren voiman kanssa.

Juoni Muokkaa