FANDOM

Small dal
Tynkä!

Markkio (マルッキオ Marukkio) tai "pankkiiri" (銀行屋 Ginkōya) on Al-Thamenin jäsen, joka toi Koun keisarikunnan paperirahaa huangia Ahbmad Salujalle, Balbaddin kuninkaalle. Mangassa hän on sama henkilö, kuin asekauppias.

Ulkonäkö Muokkaa

Historia Muokkaa

Markkio oli noita Alma Torranista, joka kuului Solomonin vastarintaan, joka pyrki kaatamaan ortodoksisen hallituksen. Hän vajosi epätoivoon, kun David ja vanhimmat surmasivat hänen perheensä. Sen jälkeen, kun Solomon varasti ja uudelleenjakoi Ill Ilah'n rukhin, Markkio liittyi Al-Thameniin.

Juoni Muokkaa

Labyrintti-kaariMuokkaa

Markkio on Judarin seurassa, joka katsoo alas Amonin labyrinttiä. Myöhemmin he lentävät takaisin kotiin Judarin lentävällä matolla.

Kouga-kaariMuokkaa

Balbadd-kaariMuokkaa

Sindria-kaariMuokkaa

Näytetään, että Markkio saattaa olla yhä elossa, muttei hänellä ole muistoja Balbaddin tapahtumista. Hän tulee tervehtimään Sindbadia tämän vieraillessa Koussa. Sindbad oli yllättynyt nähdessään hänet hengissä, mutta huomautti, ettei tämä Markkio varmaan ollut sama kuin se Markkio, jonka hän tunsi.

Kyvyt Muokkaa

TaikuusMuokkaa

Markkio osaa hallita mustaa rukhia.

Borg: Todiste siitä, että henkilö on noita. Se on suojaava loitsu, joka torjuu vihamieliset hyökkäykset. Sen vahvuus riippuu kuitenkin käyttäjästään.

Taistelut Muokkaa

Trivia Muokkaa

  • Orjantappurakruunu hänen keffiyeh-päähineensä päällä on velan symboli islamilaisessa mytologiassa.
  • Mangassa Sindbad löi Markkion, mutta animessa se oli Ithnan.