FANDOM

Small bad
Juonipaljastuksia!
"Kun rukh oli lähetetty muuttamaan maailmaa, heitä pidetään maailman vahvimpina taikojina, joilla on kaikista eniten magoita."
Judar.

Magit olivat noitia, joita Solomonin rukh rakasti. Heitä pidettiin "maailmaa muovaamina noitina", ja heillä oli voima luoda labyrinttejä ja johtaa ihmisiä (kuninkaan astioita) valtaamaan niitä. Sanaa "magi" käytti alunperin Solomon viittaamaan mitä hänen kolmesta neuvonantajastaan - Arbasta, Shebasta ja Ugosta - oli tullut, kun hän oli valinnut heidät vastaanottamaan rukhia heidän kehojensa ulkopuolelta. Nykyisessä maailmassa magi-termillä viitattiin noitaan, jolla oli yksi alkuperäisen kolmen olemuksista, ja jonka tuli valita kuningas ja auttaa tätä rakentamaan valtakunta.

TaustatMuokkaa

Kauan sitten maailmassa ei ollut maita, ja ihmiset kärsivät ilman mitään keinoa vastustaa luonnonkatastrofeja, nälänhätää ja ruttoa. Eräänä päivänä mystinen nuori mies kuitenkin ilmaantui, ja poisti nämä tapahtumat taikasauvallaan. Hämmästyneille ja kiitollisille ihmisille hän sanoi: "Ihmiset, rakentakaa valtio. Jokainen teistä on heikko, ja teidän tulee yhdistyä ja tukea toisianne, jos haluatte jatkaa elämistä. Mikäli teette niin, teitä siunataan rauhan päivillä." Ihmiset suotuivat tähän, ja nuori mies heilautti sauvaansa jälleen saaden suuren tornin nousemaan maasta. Tähän mies sanoi: "Se, joka haluaa kuninkaaksi, käyköön tästä sisään. Jos voitat koetukset sen sisällä, sinulle suodaan kuninkaan voima." Useat ihmiset menivät labyrinttiin ja menettivät henkensä. Lopulta eräs poika palasi sieltä aarteiden ja oudon voiman kera. Pojasta tuli kuningas, ja hän loi valtion. Ihmiset alkoivat kunnioittaa heidät rauhaan johtanutta mysteeristä nuorta miestä ja kutsua häntä "magiksi".

Jokaisella aikakaudella on ollut kolme magia yhtäaikaisesti. He valitsivat kuninkaita, loivat valtioita ja rakensivat koko maailman. Myöhemmällä ajalla ilmaantui kuitenkin neljäs magi, Aladdin. Judar ajatteli, että sillä uusi magi on ilmaantunut, jonkun alkuperäisestä kolmesta oli täytynyt kuolla, mutta sanoi ettei ole kuullut mitään siihen viittaavaa. Neljännen, suuren voiman omaavan magin ilmaantuminen merkitsi suurien asioiden olevan tuloillaan. Myöhemmin paljastui myös muita, Alma Torranista peräisin olevia mageja.

Magin kuollessa hänen rukhinsa palasi Pyhään palatsiin ja syntyi sitten maailmaan uudelleen uutena magina oikean ajan koittaessa sen sijaan, että olisi palannut Suureen virtaan. Tavallisesti magit syntyivät täysin uuteen elämään, ja Titus Alexius ja Yunan ovat ainoita tiedettyjä mageja, jotka syntyivät uudelleen kuolemaansa edeltäneen tietoisuuden kanssa.

Pyhä palatsi ylläpiti magi-järjestelmää, ja sen tuhouduttua katosivat valkoinen rukh, labyrintit ja metalliastiat. Mageista tuli silloin tavallisia noitia, eikä uusia mageja enää synny maailmaan.

TehtäväMuokkaa

Leading

Magi johtaa kuninkaan astiat labyrintteihin.

Magien tehtävänä oli luoda labyrinttejä, joihin he johtivat valitsemiaan kuninkaan astioita saamaan kuninkaan voimat hengen kautta. Magit pyrkivät rakentamaan valtakunnan kuninkaan astiansa kanssa ja tarkoituksena oli, että yhdestä näistä kuninkaista olisi tullut koko maailmaa hallitseva kuningas Solomonin perillinen. Tämän vuoksi mageilla oli luontainen kyky arvioida henkilön potentiaalia tulla kuninkaaksi, ja he päätyivät vaistomaisesti kohtaamaan kuninkaan astioiksi sopivia.

"Magi on... sellainen, joka valitsee kuninkaallisia. Ennen pitkää, tämän maailman... pitää valita kuningas... henkilö, joka taitaa taikuuden. Henkilö, jonka ympärille muut kokooontuvat hänen oikeudenmukaisuutensa vuoksi. Kuningas, jonka moista ei ole toista. Tämä henkilö pitää etsiä, löytää ja sitten valita. Viisaat kouluttavat häntä, ja sitten hänet nostetaan ennenäkemättömän loistokkaaksi kuninkaaksi. Jopa ottamaan rakastetun Solomonin paikka."
Amon selittää Aladdinille, mitä magi tarkoittaa.

Magin voimatMuokkaa

Power of Magi

Mageilla oli rajaton määtä magoita, sillä he kykenivät käyttämään magoita ympäristöstään. He olivat maailman vahvimpia noitia.

Rukhin hallinta

Magit kykenivät käyttämään sekä sisäistä rukhiaan, että rukhia ympäristöstä niin paljon, kuin heidän kehonsa kesti.
Tiedetään, että Judar osaa käyttää mustaa rukhia.

Magoin hallinta

Magoi on taika-aseissa, loitsuissa ja hengen kutsunnassa esiintyvää taikavoimaa. Magit kykenivät jopa kutsumaan kokonaisen hengen.

Hengenluonti

Pankkiiri sanoi, että magi kykenisi luomaan hengen, kun hän näki Aladdinin käyttävän Solomonin viisautta. On kuitenkin mahdollista, että hengenluonti onnistuu vain Solomonin viisauden taitavilta.

Labyrinttien nosto

Mageilla oli kyky nostaa labyrinttejä tyhjästä ja kaataa niitä oman mielensä mukaan.

Metalliastian aistiminen

Magit osasivat aistia metalliastioiden käyttäjät lähistöllä, jos he keskittyivät kovasti ja silmäilivät väkijoukkoa.

Pidennetty elinikä

Magit olivat pohjimmiltaan normaaleja ihmisiä, joten heidän elinikänsä olivat normaalimittaisia. Joissakin tapauksissa kaikkia kahdeksan tyypin taikuutta yhdistelemällä he kykenivät kuitenkin työntämään kehonsa niiden äärirajoille ja elämään tavallista pidempään.

MagitMuokkaa

ViimeisetMuokkaa

Nimi Kuninkaan astia
Aladdin Alibaba Saluja
Judar Kouen Ren, Koumei Ren, Kouha Ren, Kougyoku Ren, Hakuei Ren, Hakuryuu Ren, Barbarossa (ennen), Serendine Dikumenowlz Du Parthevia (ennen)
Titus Alexius
Yunan Sindbad (ennen)
David Joahas Abraham Sindbad

EntisetMuokkaa

Nimi Kuninkaan astia
Scheherazade Pernadius Alexius, Muu Alexius, Ignatius Alexius, Nerva Julius Caluades

Alma TorranistaMuokkaa

Nimi Kuninkaan astia
Aladdin Alibaba Saluja
Uraltugo Noi Nueph Solomon Joahas Abraham
Sheba Solomon Joahas Abraham
Arba Solomon Joahas Abraham (ennen)
David Joahas Abraham Sindbad

TriviaMuokkaa

  • Sana "magi" on sanaleikki persian sanasta "maagi" مجوسی (Majūsī) ja arabian مجوس (Majus).
  • Kaikki Alma Torranin noidat kykenivät imemään itseensä magoita ympäristöstään, kunnes Solomon jakoi rukhin tasaisesti lajien välillä.