FANDOM

Small bad
Juonipaljastuksia!

Labyrintit (迷宮ダンジョン MeikyūDanjon) olivat mysteerisiä rakennelmia, joita alkoi ilmestyä 14 vuotta ennen Magi-tarinan alkua. Labyrintin läpäisevän henkilön tiedetään saaneen itselleen rikkauksia ja valtaa. Labyrinttejä hallitsivat henget. Magit kykenivät nostamaan ja hävittämään labyrinttejä mielensä mukaan.

HistoriaMuokkaa

Alma Torranin tuhoutumisen jälkeen eloon jääneet asuivat maanalaisissa kaupungeissa viisi vuotta, kunnes loput voimavarat oli käytetty, ja muuttivat siten Ugon luomaan uuteen maailmaan. Solomonin 72 kamarin jäsentä, joista tuli henkiä, jäivät maanalaisiin kaupunkeihin, ja näistä kaupungeista tuli labyrinttejä. Henget odottivat siellä kuninkaan astioita valittavikseen. Tästä lähtien magit olivat omistautuneet labyrinttien luomiseen kuninkaan astioilleen. Tästä esimerkkinä käy Pernadius Alexius, jolla on Scheherazaden valittuna henki.

Neljätoista vuotta ennen sarjan alkua outo rakennelma nousi merestä. Tämä oli Baal, nykyisen sukupolven magien ensimmäinen labyrintti. Siitä kiinnostuttiin tiedemiehistä sotilaisiin, ja pian paikalla oli paljon tutkijoita tutkimassa outoa ilmiötä. Kiinnostus johti pian tutkimusmatkoihin labyrintin sisälle. Kukaan tuhansista sisäänmenneistä ei kuitenkaan palannut, minkä takia labyrinttiä alettiin kutsua "kuoleman aukoksi". Kun toivosta Baalin labyrintin salaisuuksien paljastumisesta alettiin jo luopua, yksi tutkimusmatka (Parthevian valtakunnan Drakonin johtamana) onnistui yrityksessään. Drakonin värväämä poika, Sindbad, sai itselleen labyrintin hengen, Baalin, voimat.

Myöhemmin kävi ilmi, että tämän ensimmäisen labyrintin nosti magi Yunan.

Davidin ja Sindbadin käynnistettyä loitsun maailman muuttamiseksi rukhiksi labyrintit toimivat loitsun ns. voimapisteinä. Loitsun edettyä liian pitkälle ainoa tapa pysäyttää se oli tuhota labyrintit. Samalla Pyhän palatsin ja sen myötä magi-järjestelmän tuhoutumisen jälkeen labyrinttejä ei voinut enää syntyä, ja henget vapautuivat niistä.

KuvausMuokkaa

Jokainen labyrintti oli erilainen ulkonäöltään ja vaikeustasoltaan. Ne olivat erilaisia niin sisältä kuin ulkoakin. Tämä johtui siitä, että henget valitsivat mieleisensä ulkonäön ja vaikeusasteen labyrinteilleen.

Käynti labyrintin sisäänMuokkaa

Entry to Amon's Dungeon

Kaikkiin labyrintteihin oli vain yksi sisäänkäynti: portti. Portti on yleensä puoliympyrä, ja se hohtaa kultaista valoa. Läpikulku tuntui limakalvolta.

Labyrinttiin sisään käydessään lensi halki valopilarin. Oikeaan suuntaan edetessä löysi aarteita. Siellä oli myös hengen astia.

Luettelo labyrinteistäMuokkaa

Labyrintin nimi Numero Valtaaja
Baal (バアル Baaru) 1. labyrintti Sindbad - Ikä: 14
Agares (アガレス Agaresu) 2. labyrintti Kouen Ren - Ikä: 16
Vassago (ヴァッサゴ Vassago) 3. labyrintti Armakan Amun-Ra
Valefor (ブァレフォール Bwarefōru) 6. labyrintti Sindbad - Ikä: 15
Amon (アモン Amon) 7. labyrintti Alibaba Saluja - Ikä: 17
Barbatos (バルバトス Barubatosu) 8. labyrintti Muu Alexius
Paimon (パイモン Paimon) 9. labyrintti Hakuei Ren
Gusion (グシオン Gushion) 11. labyrintti Barbarossa
Leraje (レラジェ Reraje) 14. labyrintti Kouha Ren - Ikä: 15
Zepar (ゼパル Zeparu) 16. labyrintti Serendine Dikumenowlz Du Parthevia - Ikä: 16
Sindbad - Peri 18. vuotiaana
Purson (プルソン Puruson) 20. labyrintti Ignatius Alexius
Cerberus (ケルベロス Keruberosu) 24. labyrintti Mira Dianus Artemina
Glasya-Labolas (グラシャラボラス Gurasharaborasu) 25. labyrintti Barbarossa
Astaroth (アシュタロス Ashutarosu) 29. labyrintti Kouen Ren - Ikä: 16
Forneus (フォルネウス Foruneusu) 30. labyrintti Rametoto
Furfur (フルフル Furufuru) 34. labyrintti Sindbad - Ikä: 21
Phenex (フェニクス Fenikusu) 37. labyrintti Kouen Ren - Ikä: 22
Focalor (フォカロル Fokaroru) 41. labyrintti Sindbad
Vepar (ヴェパール Vepāru) 42. labyrintti Sindbad - Ikä: 24
Shax (シャックス Shakkusu) 44. labyrintti Nerva Julius Caluades
Vinea (ヴィネア Vinea) 45. labyrintti Kougyoku Ren
Crocell (クローセル Kurōseru) 49. labyrintti Sindbad - Ikä: 25
Alloces (アロセス Arosesu) 52. labyrintti Darius Leoxses
Caim (カイム Kaimu) 53. labyrintti Takeruhiko Yamato
Zagan (ザガン Zagan) 61. labyrintti Hakuryuu Ren - Ikä: 16
Belial (ベリアル Beriaru) 68. labyrintti Hakuryuu Ren - Ikä: 18
Dantalion (ダンタリオン Dantarion) 71. labyrintti Koumei Ren - Ikä: 20

TriviaMuokkaa

  • Vaikka maailman on tiennyt labyrinteistä vasta viimeiset neljätoista vuotta, ensimmäinen tunnettu tapaus labyrintin ilmaantumisesta on yli kahdensadan vuoden takaa, kun Scheherazade hankki ensimmäisen kuninkaan astiansa.
  • Ugon mukaan labyrinttien portit ovat portaaleja Alma Torraniin, jossa labyrintit sijaitsevat.
  • Labyrintit ja niiden henget numeroineen pohjautuvat oikean elämän teokseen nimeltään Clavicula Salomonis Regis, jonka kirjassa Ars Goetia luetellaan 72 demonia; labyrinttien henkien nimet ja numeroinnit ovat samat kuin Ars Goetiassa.