FANDOM

Small bad
Juonipaljastuksia!

Kinan kuningaskunta (鬼倭王国 Kina Ōkoku) on pahamaineinen, pieni saarivaltio, joka sijaitsee Koun keisarikunnasta itään. Sitä hallitsee kuningas Takeruhiko Yamato.

Historia Muokkaa

Jo muinaisista ajoista lähtien Kina maksoi kunnianosoituksena rahaa kolmelle Kaukoidän maalle: Koulle, Goulle ja Kaille. Se lopetti diplomaattisuhteensa muiden maiden kanssa, kun Kinan kuningas nousi valtaan. Kina liittyi Seitsemän meren liittoon, sillä nykyisen kuninkaan edeltäjä piti Sindbadista ja suosi tämän tavoitteita.

Koska Kinan kuningaskunta on hyvin pieni, se kykeni poistamaan itsensä meren pinnalta hankkimallaan erityisellä voimalla. Saaresta tuli lentävä saari.

Kulttuuri Muokkaa

Useimmat kansalaiset käyttävät sarvekkaita puolenkasvojen naamioita, saaden heidät muistuttamaan oneja.

Juoni Muokkaa

Koun keisarikunta -kaariMuokkaa

Viimeinen kaariMuokkaa

Metalliastioiden kadottua kyky lennättää Kinan saarta katosi myös. Koska Kina oli viimeisessä taistelussa lennätetty Sindrian lähelle, metalliastioiden voiman kadottua saari putosi mereen Sindrian viereen. Tämä on aiheuttanut pienimuotoista kahinaa Takeruhikon ja Sindrian Drakonin ja Ja'farin välillä.

Asukkaat Muokkaa

Nimi Arvo Status
Takeruhiko Yamato Kuningas Elossa
Nanaumi Yamato Elossa
Nashime Elossa
Fanalikset Elossa

Trivia Muokkaa

  • Kinan kuningaskunta on saanut inspiraationsa muinaisesta Japanista, vaikka sen nimi muistuttaakin Kiinaa useilla kielillä. Sen nimen kanjeista 鬼 tarkoittaa onia eli demoninkaltaista olentoa japanilaisesta mytologiasta ja 倭 tarkoittaa Yamatoa, mikä on Japanin vanha nimi.
Sijainnit
Kartta

Alma TorranAktian kuningaskuntaArtemyraBalbaddin tasavaltaHeliohaptin kuningaskuntaImuchakkKinan kuningaskuntaKouga-klaaniKoun keisarikuntaMagnostadtParthevian valtakuntaPimeä mannerQishanReimin valtakuntaSasanin kuningaskuntaSindrian kuningaskuntaTorran-kylät