FANDOM

Small bad
Juonipaljastuksia!
Kansainvälinen liitto

Kansainvälisen liiton kokous.

Kansainvälinen liitto on valtioiden välinen liitto, joka perustettiin Koun keisarikunnan sisällissodan jälkeen. Liiton johtaja on sen perustanut entinen Seitsemän meren liiton johtaja ja Sindrian kuningas Sindbad. Liitolla on suuresti etenkin taloudellista valtaa kansainvälisellä tasolla.

Lait Muokkaa

Kansainvälinen liitto on asettanut jäsenmailleen neljä ehdotonta lakia:

  1. Orjuus on kielletty.
  2. Asepalvelus on kielletty. Hyökkäykseen kykenevät armeijat ovat kiellettyjä, mutta erinäisiä puolustusvoimia voi tarpeen mukaan olla.
  3. Jäsenmaiden välillä on vapaa liikkuvuus.
  4. Jäsenmailla on yhteinen valuutta.

Lisäksi metalliastioiden omistajat eivät saa kantaa metalliastioitaan, vaan niitä pidetään liiton säilössä Tenzanin ylängöllä. Metalliastian mukanaan pitäminen on suuri rikos, ja siihen syylliset ovat maailman etsityimpiä rikollisia. Heitä on maailmassa kolme: Hakuryuu Ren, Takeruhiko Yamato ja Nerva Julius Caluades. Vaikka Kansainvälinen liitto ei hyväksy metalliastioita edes liiton ulkopuolisissa maissa, eivät he käytännössä pysty vangitsemaan kantajia liiton ulkopuolelta, elleivät kyseiset ulkopuoliset maat suostu luovuttamaan kantajaa. Kahdella henkilöllä on liiton poikkeuslupa kantaa metalliastiaansa turvallisuussyistä maansa terroriuhan vuoksi: Muu ja Ignatius Alexiuksella.

Vaikutus Muokkaa

Kansainvälisen liiton perustus ja lait ovat vaikuttaneet suuresti maailmaan. Liitto on maailman vahvin ja vaikutusvaltaisin, ja se on tuonut maailmaan paljon rauhaa ja vaurautta. Esimerkiksi orjuuden kieltäminen ja Magnostadtin taikakalujen hyödyntäminen aloitti teknologisen vallankumouksen, ja rajojen avaaminen ja yhtenäinen valuutta on vilkastuttanut kansainvälistä kauppaa.

Lait johtivat kuninkaallisten ja aatelisten aseman heikentymiseen, mikä on aiheuttanut närkästystä vanhoissa aatelissuvuissa. Reimin valtakunnassa kuninkaallisperheeseen kuulunut Nerva ryhtyi suorittamaan pienimuotoisia terroritekoja, ja monet aateliset kokivat myötätuntoa hänen tilannettaan kohtaan. Toisaalta liiton taloudellinen valta on myös ollut haitaksi vähävarallisille maille ja sellaisille valtoille, joilla ei ole hyviä valmuuksia kaupankäynille. Esimerksiksi Koun keisarikunta oli perinteisesti turvautunut omavaraisuuteen, militarismiin ja orjuuteen, eikä se pärjännyt uudessa, kaupankäyntiin keskityvässä maailmassa ja joutui siksi suuriin taloudellisiin ongelmiin ja velkaantui. Mikäli valtio velkaantuu liikaa Kansainväliselle liitolle eikä kykene nousemaan taantumastaan, se jää käytännössä täysin liiton vallan alle.

Kansainvälisen liiton taloudellista ylivoimaa todistaa myös se, että se voi asettaa rangaistukseksi talouspakotteita valtioille, joiden toiminnasta se ei pidä. Nämä voivat olla usealle valtiolle tuhoisat, ja pakottaa ne taipumaan liiton tahtoon. Ongelmana on myös köyhempien jäsenvaltioiden väestökato avoimien rajojen vuoksi, kun ihmisiä muuttaa suurin joukoin vauraampiin jäsenmaihin.

Jäsenmaat ja hallinto Muokkaa

Kansainvälistä liittoa hallinnoi Sindbadin johtama johtokunta. Seitsemän meren liiton jäsenmaat ovat Kansainvälisen liiton hallituksen vakiojäseniä. Liiton asioista keskustellaan kokouksissa, joissa on joskus mukana myös liittoon kuulumattomien maiden suurlähettiläitä. Kokoukset pidetään liiton päämajassa Tenzanin vuorilla, jonne pääsee vain ilma-aluksella.

Suurin osa maailman valtioista kuuluu Kansainväliseen liittoon, mutta varmistetut jäsenmaat ovat: