FANDOM

Jumalsauvat (神杖 Shinjō) ovat 72 erityistä sauvaa, joilla voi saada suuren määrän magoita Ill Ilah'lta. Ill Ilah antoi ne Alma Torranin ihmisille 800 vuotta sitten, jotta he voisivat luoda "maailmanrauhan". Ortodoksisen maagikirkon korruptoitunut vanhimpien neuvosto monopolisoi sauvat ja alkoi käyttää niitä muiden lajien alistamiseen. Luotiin erityisiä torneja, joissa tietämättömät noidat uhrasivat vähä vähältä elinvoimaansa sulkeakseen muiden lajien kuin ihmisten kyvyn ajatella. Solomon Joahas Abrahamin Vastarinnan tavoitteena oli varastaa sauvat.

Jumalsauvoja voi muokata niin, että ei-ihmiset voivat käyttää taikuutta, kuin he olisivat noitia, tosin yhteen taikuustyyppiin rajoitettuna. Tämän mahdollisti Uraltugo Noi Nueph. Sauvoja käytettiin myös luomaan eristyskehiä ortodoksinoitien taikuuden mitätöimiseksi ja turvapaikoiksi muille lajeille.

Kun Solomon korvasi Ill Ilah'n Alma Torranin "jumalana", jumalsauvat menettivät kykynsä saada magoita jumalalta, ja niistä tuli tavallisia sauvoja.

Myöhemmin kuningatar Sheba ja Uraltugo kehittävät jumalsauvoihin pohjautuvia taikakaluja, joista myöhemmin tuli metalliastioita.

Trivia Muokkaa

  • On mahdollista, että Judar kantaa yhtä jumalsauvoista, sillä hän avasi kolmannen silmänsä uusilla "voimillaan" ja kykenee luomaan eristyskehiä.