FANDOM

Jamil (ジャミル Jamiru) oli Morgianan ja Goltaksen orjanomistaja. Hän on Qishanin päälikkö.

Ulkonäkö Muokkaa

Jamil oli ruskettunut mies, jolla oli tummanruskeat hiukset ja vihreät silmät. Hänellä oli vaate päänsä ympärillä. Hän käytti tummansinistä takkia, valkoista kaapua, violettia paitaa ja mustia kenkiä.

Luonne Muokkaa

Jamil oli julma ja itsekäs henkilö. Hän piti itseään kuninkaan astiana, oli oli muita kohtaan epäkohtelias. Jamil nautti orjiensa kurittamisesta, mutta oli kuitenkin pohjimmiltaan pelkuri.

Historia Muokkaa

Jamilin vanhemmat kuolivat tämän ollessa lapsi, ja Al-Thamenin jäsenestä tuli hänen opettajansa. Siten Jamil kasvoi itsekkääksi ja julmaksi ja uskoi voivansa tehdä mitä tahansa kelle tahansa ilman mitään harkintaa. Jamilia opetettiin satuttamaan orjiaan saadakseen nämä tottelemaan. Hänelle opetettiin myös kuninkaallista miekkailua ja hieman torranin kieltä, vaikkei hän ole kovin hyvä siinä. Hänen opettajansa viimeiset sanat olivat, että kymmenessä vuodessa hän tulisi tapaamaan nuoren pojan, joka auttaisi häntä tulemaan kuninkaaksi. Tämä henkilö paljastui myöhemmin magiksi.

Juoni Muokkaa

Labyrintti-kaariMuokkaa

Jamil appearance

Jamil työskentelee toimistossaan, kun Budel rientää sisään kertomaan Morgianan vapauttamisesta. Jamil sanoo olevansa tästä jo tietoinen, sillä Morgiana oli jo saapunut ja kertonut hänelle. Hän vaikuttaa olevan kiinnostunut Aladdinin ja Alibaban nappaamisesta. Kun hän kuulee kaksikon menneen Amonin labyrinttiin, hän päättää seurata heitä. Kun Jamilin miehet kysyvät miksi, Jamil kertoo olevansa tyytymätön siihen, mitä omistaa ja tahtoo lisää. Hän ottaa Morgianan ja Goltaksen mukaansa ja suuntaa kohti labyrinttia.

Labyrinttiin menon jälkeen Jamil ja hänen ryhmänsä saavuttavat Aladdinin ja Alibaban. Hän käskee Goltaksen ottaa nukkuvan Aladdinin, ja he jatkavat eteenpäin labyrintissa. Kun Alibaba haluaa saada vastauksia, Jamil käskee Goltaksen tappaa hänet. Jamil hämmästyy, kun Alibaba pärjääkin Goltasta vastaan, onnittelee Alibabaa ja puukottaa Goltasta, syyttäen häntä hyödyttömäksi. Hän ottaa Alibaban rinnalleen päästäkseen läpi labyrintista.

Kun he lähestyvät ovea, Jamil hämmästyy sen ulkonäöstä. Hän näkee torraninkielistä tekstiä ja miettii mitä se on, minkä Alibaba selittää hälle. Jamil yrittää kääntää sen, mutta epäonnistuu. Hän puukottaa Alibabaa, kun tämä kääntää sen oikein. Hän käskee Alibaban löytää ansat ja läpäistä ne ensimmäisenä. Alibaba pääsi melkein läpi ansasta, mutta putosi syvänteeseen.

Kun Jamil pääsee läpi ansasta, hän kehuu Morgianaa ansaluukun paikantamisesta. Kun Aladdin herää, Jamil esittelee itsensä ja kertoo, mitä on tekemässä. Sitten hän esittelee Morgianan ja Goltaksen Aladdinille. Kun tämä kysyy Alibaban olinpaikkaa, Jamil kertoo Alibaban olevan kunnossa. Aladdin katsoo Jamilia syyttävällä ilmeellä tämän selän takana.

Vs Monsters

Kun he saapuvat kolmen tien haaraan Jamil miettii, ottaako mukaansa Goltaksen vai Morgianan. Hän päätyy valitsemaan Goltaksen, ja jättää Morgianan Aladdinin kanssa. Valitsemallaan tiellä Jamil törmää hirviöihin, ja palaa myöhemmin teiden haaraan. Morgiana kertoo hänelle Aladdinin ja aiemmin kuolleeksi luullun Alibaban pakenemisesta, ja Jamil raivostuu. Hän lähtee silloin Aladdinin ja Alibaban perään.

Jamil saavuttaa kaksikon aarrekammiossa, ja haastaa Alibaban miekkatappeluun. Hän luulee voivansa lyödä Alibaban helpolla ja kiduttaa häntä rangaistuksena asemansa rajojen ylittämisestä. Alibaba kuitenkin päihittää hänet helposti, ja hän käskee Morgianan pelastaa hänet. Morgiana päätyy lopulta potkaisemaan Alibaban kohti pilaria, jolloin Jamil alkaa potkia ja nimitellä tätä.

Jamil antaa Morgianalle miekkansa ja käskee tätä tappamaan Alibaban. Morgiana epäröi, mutta juuri kun hän on suorittamassa tekoa, Aladdin hajoittaa miekan. Kun Aladdin pyytää saada huilunsa takaisin, Jamil kieltäytyy antamasta sitä hänelle. Kun Aladdin vapauttaa voimansa (magoin), Jamil muistaa opettajansa kertomuksen: 10 vuoden sisällä, labyrintissa, poika ilmaantuu ja tekee hänestä kuninkaan. Jamil ymmärtää silloin Aladdinin olevan se, joka auttaa tekemään hänestä kuninkaan.

Morgiana alkaa potkia Aladdinia, mutta kun hänen kahleensa ja Aladdinin sauva kohtaavat, Aladdin ampuu magoita häntä kohti. Isku menee ohi, mutta tuhoaa esineitä heidän takanaan. Tämä vahvistaa Jamilin epäilystä siitä, että Aladdin on magi. Silloin hän käskee Morgianaa hyökätä kohti Aladdinia, jolle hän kertoo Morgianan voittamisen olevan mahdotonta, sillä tämä on fanalis. Jamil on hämmästynyt, kun Aladdin lyö Morgianan vaivattomasti, ja pitää tätä pilaria vasten magoillaan. Sillion Jamil antaa Aladdinille tämän huilun takaisin ja sanoo, ettei heidän kohtaamisensa pitänyt mennä näin. Hän kertoo odottaneensa Aladdinia kaiken tämän ajan, ja että tänä päivänä Aladdinin tuli valita hänet kuninkaaksi.

Jamil sanoo tämän olevan syy siihen, että hän on työskennellyt niin ahkerasti: otti latteiden vanhepiensa paikan, käytti ihmisiä hyväkseen, sääti lakeja ja kasvatti vaurauttaan. Jamil väittää olevansa kykeneväinen ja mahtava mies. Hänen mukaansa Aladdinin on pakko valitä hänet kuninkaaksi. Aladdin sanoo, ettei ymmärrä mitä se tarkoittaa, muttei voinut ajatella ketään kuninkaaksi vähemmän ansaitsevaa, kuin Jamil. Tästä Jamil näyttää murtuneelta.

Kun labyrintin henki, Amon, tulee ulos, hän kysyy, kuka haluaa kuninkaaksi. Hän kysyy, haluaako Jamil kuninkaaksi, mutta ymmärtää pian Jamilin astian olevan yönmusta ja huijauksen peittämä, joten kuningas ei voisi olla hän. Jamil pyörtyy, ja kun labyrintti alkaa romahtaa, Goltas kantaa hänet syvemmälle labyrinttiin. Herättyään hän ihmettelee, mitä tapahtuu ja kysyy, missä Morgiana on. Ylös katsoessaan hän näkee Morgianan lähtevän labyrintista. Jamil kuolee labyrintin romahtaessa.

Kyvyt Muokkaa

Taitava miekkailija

Jamil osasi miekkailla jonkin verran. Kun hän oli Amonin labyrintissa, hän taisteli Alibabaa vastaan. Hän pärjäsi Alibabaa vastaan jonkin aikaa, vaikka Alibaba peittosikin hänet Balbaddin palatsissa oppimillaan miekkailutaidoilla.

Taistelut Muokkaa

Suhteet Muokkaa

MorgianaMuokkaa

Jamil oli Morgianan isäntä. Jamil istutti Morgianaan pelkoa joka päivä siihen pisteeseen, että Morgiana pelkäsi antaa Jamilin kuolla.

GoltasMuokkaa

Jamil oli Goltaksen isäntä. Hän laittoi Goltasta hoitamaan likaiset työnsä, kuten jonkun tappamisen.

Trivia Muokkaa

Jamil's initial design

Jamilin alkuperäinen design.

  • Jamil (جميل‎) tarkoittaa "kaunista" arabiaksi.
  • Se magi, jonka oli määrä johdattaa Jamil valtaamaan labyrintti, ei ollut Aladdin, vaan Judar.