FANDOM

Aladdin ja Alibaba (アラジンとアリババ Arajin to Aribaba) on Magi: The Labyrinth of Magic -animen ensimmäinen jakso ("yö").

Tiivistelmä Muokkaa

Aladdin tapaa Alibaban, joka kertoo halustaan rikastua labyrinttejä valtaamalla. Kaksikko päättää lyödä Qishanin labyrintin yhdessä.

Juoni Muokkaa

Takaumassa Aladdin kaatuu polvilleen sanoen, että kuolisi mielummin kuin pysyttelisi samassa paikassa koko ikänsä. Hän kysyy Ugolta, mikä hän on. Ugo kieltäytyy vastaamasta, mutta lupaa toteuttaa Aladdinin minkä tahansa toiveen, kuten vaikka kuolemattomuuden.

Hieman myöhemmin Alibaba lastasi tavaroita Budelille, jolloin paljastuu hänen toiveensa vallata labyrintti. Lastatessaan tavaroita Alibaba löysi nuoren pojan syömässä lastin vesimeloneita, ja poika esitteli itsensä Aladdinina. Kun Budel löysi Aladdinin, hän käski Alibaban työskennellä, kunnes tämä oli saanut korvattua menetetyt melonit.

Synopsis 1-1

Alibaba selittää labyrintit Aladdinille.

Myöhemmin samana yönä, kun Aladdin kysyi labyrinteista, Alibaba selitti niiden olevan mysteerisiä raunioita, joita ilmestyi ympäri maailmaa neljätoista vuotta aiemmin. Labyrintin valtaava saa osakseen valtaa ja kunniaa, sekä metalliastian, jossa on henki, millaisen Alibabakin haluaisi.

Seuraavana päivänä Aladdin matkaa Alibaban kanssa, ja he törmäävät tyttöön, joka paljastuu orjaksi. Aladdin vapautti hänet, mutta muut katsovat heitä paheksuvasti, ja Alibaban mukaan näytti siltä, kuin he olisivat varastaneet orjan, joka sattui kuulumaan Budelille. Budel uhkaa myöhemmin, että mikäli Alibaba ei maksa korvausta, Alibaba päätyisi itse orjaksi, ja alkaa lyödä orjatyttöä. Aladdin kuitenkin pysäyttää hänet nokkahuilullaan, josta ilmestyivät Budelia vastaan hyökkäävät käsivarret. Tämä järkyttää Alibaban ja väkijoukon. Kun Alibaba kysyy huilusta, Aladdin esittelee sen olevan henki Ugo. Aladdinin huilusta kiehtoutunut Alibaba lähettää Aladdinin hostelliin.

Budelin esimies, Jamil, sai tietää tapahtuneesta ja antoi Budelille tehtäväksi kuljettaa viiniä ja orjia. Hostellissa Aladdin paljasti aikeensa täyttää lupauksensa Ugolle, että hän etsisi henkien metalliastioita. Budel löysi Alibaban, ja uhkasi laittaa Alibaban työskentelemään itselleen koko lopun ikänsä tai kuolla, minkä vuoksi Aladdin suostui työskentelemään Budelille. Myöhemmin he löysivät aiemmin tapaamansa orjatytön häkistä, jota oltiin kuljettamassa kaivoksille.

Sypnosis 1-2

Aladdin heittää viinitynnyreitä.

Matkalla aavikkohyasintti hyökkäsi lastin kimppuun. Auttaessaan Budelia kantamaan viiniä Alibaba näki tytön putoavan kiellekkeeltä, ja orjatyttö yritti pelastaa hänet. He päätyivät molemmat putoamaan, ja huolestunut Alibaba löi Budelia, joka välitti vain viineistään, ja meni auttamaan tyttöjä kiellekkeen pohjalla olevalta ihmissyöjähyasintilta. Aladdin yritti auttaa Alibabaa pelastusyrityksessään kutsumalla henkensä. Alibaba oli kuitenkin se, joka päätyi hyasintin sisään, ja Aladdin pelasti hänet heittämällä Budelin viinit kasvin päälle. Aladdin ja Alibaba lähtivät myöhemmin, ja Alibaba suostui ryhtymään Aladdinin ystäväksi. Alibaba ja Aladdin lähtevät kohti labyrinttia.

Hahmot esiintymisjärjestyksessä Muokkaa

Paksunnetut hahmot esiintyvät ensikertaa kunnolla.
Kursivoidut hahmot nähdään vain lyhyesti.

TaikuusMuokkaa

Paksunnettu taikuus esiintyy ensikertaa.

Mangan ja animen erotMuokkaa

  • Muutetut kohtaukset:
    • Sen sijaan, että Sahsa ja Laila kohtaisivat Aladdinin vesimelonikärryllä (kuten mangassa), Alibaba löytää hänet sieltä.
    • Animessa Alibaba matkaa orjajoukon kanssa. Mangassa hän kulkee karavaanin mukana.
    • Morgiana ei tässä vaiheessa esiintynyt mangassa, joten kaikki hänen tekonsa, hyasinttihyökkäys mukaan lukien, esiintyvät vain animessa.
    • Sijainnit: Mangassa Aladdin kourii Budelia karavaanikärryssä, animessa vesimelonikärryllä.

NavigaatioMuokkaa