FANDOM

Imuchakk (イムチャック Imuchakku) on pohjoisessa, tutkimattomilla alueilla sijatseva maa. Se kuuluu Seitsemän meren liittoon. Imuchakkia hallitsi päällikkö Rametoto, mutta nykyään sitä johtaa Hinahoho.

Imuchakkilaiset olivat aikanaan pahamaineisia merirosvoja, jotka loivat vahvan soturivaltion, jonka kanssa jopa Parthevian valtakunta välttää päätymästä konfliktiin.

Imuchakk on viiden klaanin federaatio; jokaisella klaanilla on omat lait ja autonomia, ja klaanien välillä on hyökkäämättömyyssopimus rauhan säilyttämiseksi. Imuchakkin hierarkiassa kansallinen päällikkö toimii valtion hallitsijana, yksittäisiä klaaneja johtavat klaanien viisi päällikköä ja yksittäisiä kyliä johtavat niiden patriarkat.

Historia Muokkaa

Muinaisista ajoista lähtien imuchakkilaiset olivat naapurirantoja ryösteleviä merirosvoja, jotka taistelivat myös keskenään.

Ennen Seitsemän meren liiton perustamista Imuchakk muodosti federaation viidestä autonomisesta klaanista välttääkseen sisäiset konfliktit ja säilyttääkseen keskinäisen rauhan. Vaikka imuchakkilaisilla on vanha maine merirosvoina, he ovat ystävällisiä ulkopuolisia kohtaan. Valtiolla on vahva hallinto, ja edes aikansa suurvalta Parthevia ei halunnut joutua Imuchakkin kanssa konfliktiin.

Kuudes labyrintti, Valefor, ilmestyi lähelle Hinahohon kotikylää, ja useat imuchakkilaiset soturit menivät sinne todistaakseen vahvuutensa, mutta eivät selviytyneet.

Fyysiset piirteet Muokkaa

Imuchakkilaiset ovat suurikokoisia ja sinihiuksisia. Heidän ihonsa muistuttaa valaannahkaa, ja heidän ihokarvansa luovat kuplia estämään kitkaa vedessä. Imuchakkilaisilla on 80 % enemmän proteiinia lihaksissaan tavalliseen ihmiseen nähden, minkä vuoksi he voivat varastoida happea kehoonsa ja pidättää hengitystään yli tunnin. Tämän vuoksi imuchakkilaiset ovat voittamattomia vedenalaisissa taisteluissa. He osaavat hallita magoita, mutta eivät ilmeisesti opettaa taitoa muille.

Imuchakkilaiset ovat kehittyneet fyysisesti tällaisiksi karun asuinympäristönsä vuoksi. He selviytyvät kylmässä ilmassa ilman paksuja vaatteita. Imuchakkilaisnaisen raskaus kestää yhdeksän kuukauden sijasta vain muutaman kuukauden.

Kulttuuri Muokkaa

Soturin titteliMuokkaa

Imuchakkilaiset ovat soturikansaa, ja soturiksi tullakseen tulee todistaa voimansa taistelussa, ryöstelyssä tai seikkailussa. Siksi monet muut kansat ovat pitäneet imuchakkilaisia merirosvoina ja barbaareina.

AikuistumisriittiMuokkaa

Imuchakkilaisille poikalapsille annetaan lapsuuden nimi, mutta aikuistuessaan he suorittavat aikuistumisriitin ja saavat aikuisnimen todisteena kasvamisestaan aikuiseksi mieheksi. Ennen aikuistumisseremonian päättymistä heitä pidetään "nimettöminä". Aikuistuakseen heidän tulee lyödä eteläisiin olentoihin lukeutuva riehuva yksisarvinen.

Pipirikan mukaan reihuvan yksisarvisen voittaminen osoittaa henkilön uinti- ja taistelukyvystä, sekä kyvystä arvioida vedenalaisia tilanteita. Imuchakkilaiset käyttävät perinteisesti harppuunaa hirviön lyömiseen. Hinahohon mukaan tehtävän tarkoituksena ei ole kehuskella vahvuudellaan, vaan todistaa olevansa aikuinen voittamalla, ja että voiton voi saavuttaa yhdistelemällä vahvuutta ja viisautta.

Mahrajan-festivaaliMuokkaa

Mahrajan on imuchakkilaisten perinteinen festivaali. Se on aikuistumisriitin läpäisseiden sotureiden nimeämisseremonia ja kiitollisuudenosoitus heidän saamistaan anneista.

SarviMuokkaa

Vastasyntyneille imuchakkilaispojille annetaan kaksi poronsarvea. Pojan vanhemmat säilyttävät sarvia, kunnes tämä menee naimisiin, jolloin mies pitää itse toisen sarven ja antaa toisen puolisolleen.

Soturein maljaMuokkaa

Soturein malja on korkealaatuita alkoholia, jota juodaan kiitollisuudenosoituksena kunniallisille sotureille.

AsukkaatMuokkaa

Nimi Arvo Status
Rametoto Entinen päällikkö Elossa
Hinahoho Päällikkö Elossa
Rurumu Päällikön tytär Kuollut
Imsisika Suurlähettiläs Elossa

Hinahohon kyläMuokkaa

Nimi Arvo Status
Partiarkka Tuntematon, elossa Magi: Adventure of Sinbadissa
Pipirika Patriarkan tytär Elossa
Sijainnit
Kartta

Alma TorranAktian kuningaskuntaArtemyraBalbaddin tasavaltaHeliohaptin kuningaskuntaImuchakkKinan kuningaskuntaKouga-klaaniKoun keisarikuntaMagnostadtParthevian valtakuntaPimeä mannerQishanReimin valtakuntaSasanin kuningaskuntaSindrian kuningaskuntaTorran-kylät