FANDOM

Small dal
Tynkä!
Small bad
Juonipaljastuksia!

Ill Ilah (黒の神イル・イラー Kuro no Iru IrāKami, suom. Musta juIll Ilahmala) on Alma Torranin luonut ja myöhemmin tuhonnut "jumala". Solomon uskoi, että Ill Ilah on voimamöykky ilman omaa tahtoa, joka on vastuussa maailman syntymisestä ja ilmiöistä. Al-Thamen palvoo Ill Ilah'ta, ja he haluavat kutsua sen nykyiseen maailmaan.

Ulkonäkö Muokkaa

Ill Ilah oli kerran valtava, valkea olento, joka laskeutui taivaalta, ja siinä oli lonkeronkaltaisia ulokkeita. Myöhemmin se muuttui mustaksi. Se voi laskeutua tarpeeksi alas koskettamaan maata.

Luonne Muokkaa

Mustumisen jälkeen se korruptoitui ja sai David Joahas Abrahamin luonteen.

Historia Muokkaa

Ill Ilah'sta ei tiedetä muuta kuin se, että se loi Alma Torranin ja oli alunperin valkea.

Juoni Muokkaa

Magnostadt-kaariMuokkaa

Reimin ja Magnostadtin sodan jälkeen Matal Mogamett käyttää magoitulipesän voimaa lyödäkseen sekä Reimin että Koun, käyttäen voimaa luodakseen mustia henkiä. Kun Titus uhraa itsensä viedäkseen Matalin pois tulipesästä, on jo liian myöhäistä ja Matalin rukh antaa tulipesälle tahdon ja siitä tulee Meedio.

Ill Ilah ilmestyy taivaalle mustasta pisteestä Al-Thamenin kutsumana, kun Meedio yrittää vetää sitä alas maailmaan vetämällä sitä sen lonkeroista. Kun Meedio tuhotaan Solomonin viisaudella, Ill Ilah katoaa taivaalta. Musta piste jäi kuitenkin auki, joten Ill Ilah voitaisiin kutsua takaisin milloin tahansa.

Alma Torran -kaariMuokkaa

Viimeinen kaariMuokkaa

Kun Ugo löi Davidin tämän yrittäessä vallata Pyhän palatsin, Ugo laittaa hänet ja Ill Ilah'n akvaarioon, jossa David on alemman järjestyksen maailman jumala.

Kyvyt Muokkaa

Ill Ilah kykeni luomaan ja myöhemmin tuhoamaan Alma Torranin, ja se voi antaa kyvyn käyttää taikuutta, luoda meedioita ja kuluttaa magoita kaikista maailman elämänmuodoista koskettamalla niiden pintaa.

Trivia Muokkaa

  • Ilah (إله‎ ʾIlāh) on arabiankielinen sana, joka tarkoittaa "jumalaa". Koraanissa termiä käytetään viittaamaan epäjumaliin ja pakanoiden palvomiin idoleihin.
    • Ilah-sanalla on kantaseemiläinen alkuperä, ja se on sukua mm. heprean ja luoteisseemiläisten kielten jumala-sanalle אל‎ ʾĒl, mistä "Ill" saattaa olla muunnelma.