FANDOM

Small dal
Tynkä!
Small bad
Juonipaljastuksia!

Hinahoho (ヒナホホ Hinahoho) on yksi Sindrian kuningaskunnan kahdeksasta kenraalista. Hän on kotoisin Imuchakkista, ja on yhden partiarkan poika. Hän on nykyisin Imuchakkin uusi päällikkö.

Hinahoho on hänen soturinimensä, ja ennen virallisesti soturiksi tulemista hänen nimensä oli Hina (ヒナ Hina).

Ulkonäkö Muokkaa

Hinahoho on valtavan kokoinen mies, kuten muutkin hänen rotunsa edustajat. Hänellä on pitkät siniset hiukset, jotka ovat yleensä poninhännällä. Hänellä on sininen otsapanta ja kullanruskeat silmät. Hänellä on leuassaan sänki, ja hän kantaa aina mukanaan asettaan riehuvan yksisarvisen sarvea.

Luonne Muokkaa

Hinahoho on hyväsydäminen, ja välittää lapsistaan suuresti. Hän rakastaa lapsia niin paljon, että hän yrittää jopa saada Sindbadin perustamaan perheen.

Nuorena Hinahoho oli hyvin arka, pelokas ja itkupilli. Hänellä ei ollut rohkeutta, joten jopa hänen pikkusiskonsa Pipirika kohteli häntä kuin lasta.

Historia Muokkaa

Hinahoho on kotoisin pohjoisimmilta, tutkimattomilta mailta. Sindbadin kohdattuaan Hinahoho lähtee tämän mukaan, ja lopulta hänestä tulee Sindrian asukas. Hinahoho on leski, ja hänellä on viisi lasta.

Kyvyt Muokkaa

  • Magoin hallinta.
  • Ensimmäinen harppuuna.
  • Ensimmäisen harppuunan vaikutus.

Fyysiset kyvytMuokkaa

Imuchakkilaisena Hinahoholla on luontainen taipumus uida ja taistella veden alla hyvin. Hänellä on valaankatainen iho, joka tuottaa kitkaa veden alla, antaen hänelle kyvyn työntää itseään eteenpäin vedessä tehokkaasti. Hinahoholla on lihaksissaan 80 % enemmän proteiinia, kuin tavallisella ihmisellä. Nämä lihakset keräävät enemmän happea, mahdollistaen Hinahohon pidättää hengitystään yli tunnin.

Hinahoho osaa myös käyttää jousipyssyä, kuten kun hän sai riehuvan yksisarvisen ansaan aikuistumisriitissään.

KylmänsietokykyMuokkaa

Imuchakkilaisena Hinahoho sietää hyvin kylmää ilmaa. Hän syntyi ja varttui jään ja lumen peittämässä maassa kaukana pohjoisessa.

Riehuvan yksisarvisen sarviMuokkaa

Kuten kaikki imuchakkilaiset soturit, Hinahoho kantaa mukanaan suurta riehuvan yksisarvisen sarvea, ja käyttää sitä aseenaan.

Harppuuna Muokkaa

Kuten muut imuchakkilaiset, Hinahoho käyttää perinteistä imuchakkilaista harppuunaa.

Magoin hallinta Muokkaa

Hinahoholla on kyky hallita magoita kehossaan siirtäen sen riehuvan yksisarvisen sarveensa. Magoin kokoamisessa menee kuitenkin aikansa.

  • Ykkösharppuuna: Imuchakkilaisen mahtavin hyökkäys. Hinahoho siirtää magoita harppuunaan ja ampuu sen säteenä vihollista kohti.

Kamarin astiaMuokkaa

Hinahoho käyttää Sindbadin hengen, Valeforin, voimaa. Valefor lainaa voimansa Hinahohon kamarin astiaan, Galfor Roromukseen.

  • Galfor Roromus (Lounainen jäämeri): Hinahohon kamarin astia on hänen aseenaan käyttämä reihuvan yksisarvisen sarvi. Se näyttää suuren, terävähampaisen suden jäiseltä päältä, joka syöksyy kohti vastustajaansa.

Taistelut Muokkaa

Suhteet Muokkaa

SindbadMuokkaa

Kun Hinahoho tapasi Sindbadin ensikertaa hän piti siitä, että Sindbadista hän oli mukava. Hän itse näki Sindbadin mahtavana henkilönä. Hän tuli kuitenkin kateelliseksi Sindbadin voimasta ja yritti vallata kotimaansa labyrintin. Labyrintissa Hinahoho oppi todella kunnioittamaan Sindbadia ja alkoi seurata häntä "kuninkaanaan". Hän uskoo Sindbadin voivan muuttaa maailmaa. Hinahoho seuraa Sindbadia Sindriaan, misä hän on yksi Sindbadin luotetuimmista alaisista. Heidän välillään on ystävällinen suhde, ja Hinahoho esimerkiksi kehottaa Sindbadia menemään naimisiin ja hankkimaan paljon lapsia.

PipirikaMuokkaa

Pipirika on Hinahohon pikkusisko, joka pyyteli aina anteeksi veljensä sotkuja. Hän välittää kuitenkin Hinahohosta ja toivoo tämän tekevän parhaansa. Hinahoho oli suojelevainen siskoaan kohtaan luullessaan tämän olleen ihastunut Sindbadiin.

TriviaMuokkaa

  • Hinahohon nimi tarkoittaa "puhdas kuin valtameri".
  • Hinahohon erityiskyky on metsästäminen.
  • Hänen harrastuksensa on lapsistaan huolehtiminen.
  • Hänen lempiruokansa on pihvi, eikä hän pidä ruoasta, joka ei ole täyttävää.
  • Hänen ihannenaisensa on hänen (kuollut) vaimonsa eikä hän pidä niistä, jotka eivät arvosta perhettään.
  • Hänen lempitapansa viettää päivä on olla perheensä kanssa.
  • Hän on huolissaan tyttärestään, jolla on murrosikä.
  • Hänen heikkoutensa on kuumuus.
  • Hän treenaa kantamalla lapsiaan ympäriinsä.
  • Hän pitää perheensä palvelemisesta, mutta viimeaikoina hänen kapinallinen tyttärensä on aiheuttanut hänelle paljon harmia.
  • Sharrkanin mukaan hän on Sindrian paras uimari.
  • Hinahoho etsii parhaillaa toista vaimoa. Hän haluaa mukavan naisen, joka pitää hyvää huolta hänen lapsistaan.
  • Hinahoho on aika hyvä piirtämään, toisin kuin siskonsa.