FANDOM

Small bad
Juonipaljastuksia!

Henget (ジン Jin) olivat rukhista luotuja olentoja, jotka saivat tiettyjen eri rotujen henkilöiden muistot ja luonteet Alma Torranista.

Solomonin hengetMuokkaa

Kaikki henget olivat alunperin kuningas Solomonin kamarin jäseniä, ja heihin kuului ihmisseuraajia ja muiden lajien päälliköitä. Heistä tuli myöhemmin henkiä taistellakseen paremmin Meediota vastaan.

Henget hallitsivat labyrinttejä ja pystyivät muuttamaan niiden vaikeustasoa. Ne nukkuivat labyrinteissään, kunnes labyrintinvaltaaja osoitti itsensä aarrekammion löytämisen arvoiseksi. Amonin mukaan henkien ei tulisi materialisoitua maan päällä, mutta he tekevät poikkeuksen, jos magi kutsuu heitä. Henki oli pohjimmiltaan puhdasta voimaa, jota kuningas käytti, ja kuningas Solomon loi heidät tätä tarkoitust varten. Yamraihan mukaan henget ja noidat sopivat huonosti yhteen, sillä hengetkin ovat käytännössä taiankäyttäjiä ja jos noita käyttää henkeä, heidän taikansa saattaisivat häiritä toisiaan. Tästä syystä noita ei voinut olla kuninkaan astia tai kamarin jäsen.

Luettelo Solomonin hengistäMuokkaa

Nimi Numero Taipumus Isäntä
Ugo Ei mikään Lämpö Solomon (ennen), Aladdin (ennen)
Baal 1. henki Ukkonen Sindbad
Agares 2. henki Voima Kouen Ren
Vassago 3. henki Armakan Amun-Ra
Valefor 6. henki Vesi Sindbad
Amon 7. henki Lämpö Alibaba Saluja
Barbatos 8. henki Voima Muu Alexius
Paimon 9. henki Tuuli Hakuei Ren
Gusion 11. henki Barbarossa
Leraje 14. henki Voima Kouha Ren
Zepar 16. henki Ääni Serendine (ennen), Sindbad
Purson 20. henki Vesi Ignatius Alexius
Cerberus 24. henki Lämpö, vesi ja ukkonen Mira Dianus Artemina
Glasya-Labolas 25. henki Barbarossa
Astaroth 29. henki Lämpö Kouen Ren
Forneus 30. henki Rametoto
Furfur 34. henki Sindbad
Phenex 37. henki Elämä Kouen Ren
Focalor 41. henki Tuuli Sindbad
Vepar 42. henki Sindbad
Shax 44. henki Nerva Julius Caluades
Vinea 45. henki Vesi Kougyoku Ren
Crocell 49. henki Sindbad
Alloces 52. henki Darius Leoxses
Caim 53. henki Vesi Takeruhiko Yamato
Zagan 61. henki Elämä Hakuryuu Ren
Belial 68. henki Elämä Hakuryuu Ren
Dantalion 71. henki Valo Koumei Ren

Pimeät hengetMuokkaa

Al-Thamen on löytänyt tavan käyttää mustaa rukhia luodakseen oman henkimuunnostekniikkansa. Puukottamalla itseään pimeällä metalliastialla he voivat kutsua mustaa rukhia ja muuntautua; tämän kuitenkin voi tehdä vain uhraamalla oman henkensä. Pimeät henget kykenevät parantumaan ikuisesti niin kauan, kun sillä on saatavilla varasto mustaa rukhia. Toinen tapa on käyttää "tulipesää", joka toimii mustalla rukhilla ja lukemattomalla määrällä magoita, ja mahdollistaa uhrin luoda loputtomia määriä pimeitä henkiä. Täten kun pimeä henki tuhotaan, sen musta rukh palaa tulipesään, joka luo vielä vahvempia henkiä.

Luettelo pimeistä hengistäMuokkaa

Nimi Taipumus
Cassim Voima
Dunya Musta'sim Ukkonen
Apollonius Valo
Zurmudd Voima
Byoln Tuntematon

TriviaMuokkaa

MoreDjinn
  • Shinobu Ohtaka piirsi joitain henkiä ihmismuodossa blogiinsa. Kuvasta on tunnistettu Barbatos, Focalor, Amon, Paimon, Zepar ja Zagan.
  • Tuhannen ja yhden yön tarinoiden suomenkielisissä käännöksissä puhutaan "hengistä", mutta termi viittaa arabialaisen mytologian ja islamin tuntemiin "jinni"-nimisiin henkiolentoihin.
  • Aladdin ja taikalamppu -tarinassa Rukh-lintu on henkien isäntä.
  • Solomon loi henget. Tämä pohjautuu islamilaiseen käsitykseen Salomosta, minkä mukaan hän johti henkien (jinnien) armeijaa.
  • Henkien nimet ja numerot, Ugoa ja pimeitä henkiä lukuunottamatta, tulevat demonien nimistä Clavicula Salomonis Regis -teoksen Ars Goetia -kirjassa.
    • Vain 24. henki, Cerberus, ei ole otettu Clavicula Salomonis Regisistä. Tämä johtuu siitä, että Cerberus yhdistetään demoni Naberiukseen (24. demoni) ja kirjoittaja valitsi edellämainitun nimen jälkimmäisen sijaan.
    • Ugo voi olla nimetty ranskalaisen runoilija Victor Hugon mukaan, sillä hän kirjoitti runon "Les Djinns" ("Jinnit/Henget").
  • Joillakin hengillä, kuten Agaresilla ja Valeforilla, on kaksi muotoa; toinen valtava ja hirviömäinen, toinen pikkuriikkinen.
  • Sindbadin henget vahvistivat, että labyrintinvaltaajan kuoleman jälkeen tämän henget palaavat labyrintteihinsä, kunnes ne vallataan uudestaan.