FANDOM

Heliohaptin kuningaskunta (エリオハプト王国 Eriohaputo Ōkoku) on pieni valtio Pimeän maanosan pohjoisosassa. Se kuuluu Seitsemän meren liittoon, ja sitä hallitsee kuningas Sharrkan.

Historia Muokkaa

Aiemmin kuninkaallisten välillä oli riitaa siitä, kuka perisi kruunun kuninkaan kuoleman jälkeen, Armakan vai Sharrkan. He jakaantuivat kahteen ryhmään: Armakanin ja Sharrkanin kannattajiin. Sindbad ystävineen onnistuivat ratkaisemaan tämän ongelman.

Juoni Muokkaa

Small giana
Kesken!
Tämä artikkeli tai sen osa on keskeneräinen. Voit auttaa Magi Wikiä laajentamalla sitä.

Heliohapt-kaariMuokkaa

Kulttuuri Muokkaa

KäärmeetMuokkaa

Heliohaptilaisen kulttuuriin kuuluu lemmikkikäärmeen pitäminen kaulalla yläluokan symbolina. Heliohaptilaiset pitävät näistä käärmeistä paljon.

SyrjintäMuokkaa

Sphintus Carmenin mukaan Heliohaptin lääkenoidat syntyvät usein hänen klaaniinsa, ja kuninkaalisperhe käyttää heitä salamurhaamaan poliittisia vastustajia esimerkiksi sairauksiin. Mikäli noidat vastustivat tätä, heidät karkotettiin kuninkaallisesta hovista.

Asukkaat Muokkaa

KuninkaallisperheMuokkaa

Nimi Arvo Status
Armakan Amun-Ra Entinen kuningas Elossa
Sharrkan Kuningas Elossa

MuutMuokkaa

Nimi Arvo Status
Sphintus Carmen Noita Palvelee Reimin valtakuntaa
Narmes Titi Suurlähettiläs Elossa

Trivia Muokkaa

  • Heliohaptin nimi tulee muinaiskreikan sanoista helios (Ἥλιος) "aurinko", sekä hapto (ἅπτω) "koskettaa". Heliohapt kääntyy siis karkeasti "koskettaa aurinkoa".
  • Heliohapt on saanut inspiraationsa muinaisesta Egyptistä. Tästä todistavat sen Horuksen silmää muistuttava symboli, asukkaisen käyttämät Anubis-naamiota ja aatelisten päähineet, jotka muistuttavat muinaisen Egyptin faaraoiden päähineitä.
  • Useimmat heliohaptilaiset ovat tummaihoisia, valkeahiuksisia ja vihreäsilmäisiä.
  • Heliohaptissa ei pidetä sopimattomana, jos nainen näyttää rintansa, vaan napansa.
Sijainnit
Kartta

Alma TorranAktian kuningaskuntaArtemyraBalbaddin tasavaltaHeliohaptin kuningaskuntaImuchakkKinan kuningaskuntaKouga-klaaniKoun keisarikuntaMagnostadtParthevian valtakuntaPimeä mannerQishanReimin valtakuntaSasanin kuningaskuntaSindrian kuningaskuntaTorran-kylät