FANDOM

Small dal
Tynkä!
Small bad
Juonipaljastuksia!

Dunya Musta'sim (ドゥニヤ・ムスタシム Duniya Musutashimu) oli Musta'simin kuningaskunnan entinen prinsessa ja Al-Thamenin jäsen.

Ulkonäkö Muokkaa

Dunya on nuori nainen, jolla on vaaleanvihreät hiukset ja siniset silmät. Kuten useimmilla Al-Thamenin jäsenillä, Dunyalla on otsassaan kolme pistettä pystysuorassa. Hän käyttää vaaleanpunaista mekkoa, ja hänellä on hiusverkot hiuksissaan. Dunya kantaa mukanaan valtikkaa, joka on hänen pimeä metalliastiansa.

Luonne Muokkaa

Dunya on kohtelias, mutta taistelussa hänestä tulee väkivaltainen. Hän haluaa todistaa arvonsa ja välittää suuresti henkivartijastaan, Isaacista. Dunya vihaa Magnostadtia suuresti, sillä se tuhosi hänen kotimaansa ja tapetutti hänen vanhempansa.

Historia Muokkaa

Dunya oli ennen Musta'simin prinsessa 10 vuotta ennen tarinan alkua.

Dunya & Isaac past

Dunyan äiti kuoli Dunyan olessa lapsi. Dunyan kasvatti Isaacin äiti, joten kaksikko kasvoi yhdessä ja heistä tuli läheisiä. Myöhemmin Isaac lyötiin ritariksi, ja hän vannoi olevansa aina Dunyan rinnalla suojelemassa tätä. 13-vuotiaana Dunya kihlattiin Musta'simin naapurimaan arkkiherttualle, jolloin Dunya palautti Isaacille tämän miekan ja käski häntä palvella koko Musta'simia. Isaac suostui ja itki, jolloin Dunya vakuutteli hänelle hänen olevan hyvä ihminen. Pian tämän jälkeen kaksikko jätti toisilleen hyvästit.

Myöhemmin Musta'simin noidat aloittivat kapinan ja syrjäyttivät Musta'simin kuninkaan, Dunyan isän. Musta'simin kuningasperhe määrättiin hävitettäväksi. Isaac ylitti rajan Dunyan kanssa suojellakseen tätä, mutta heidät saatiin pian kiinni. Isaac kysyi, miksi syyttömän Dunyan tuli kuolla, ja hänelle vastattiin sen olevan hänen kohtalonsa. Isaac tapettiin Dunyan silmien edessä. Tällöin Dunya ymmärsi, että mikäli Isaacin ja hänen kotimaansa kohtalo oli jo päätetty etukäteen, hän päättää kirota sellaisen kohtalon. Jonkin aikaa myöhemmin Dunya liittoutui Al-Thamenin kanssa.

Juoni Muokkaa

Kyvyt Muokkaa

Fyysiset kyvytMuokkaa

Dunya vaikuttaa osaavan keihäänkäyttöä.

Pimeä metalliastiaMuokkaa

Al-Qaus (Musta magneettikeihäs): Dunya käyttää mustaa rukhia taistelemiseen. Hän käytti ukkostaikuutta pimeällä metalliastiallaan. Hän kerää metalliastiansa magnetismivoimilla hiekkaa maasta, ja voi siten muuttaa keihäänsä haluamaansa muotoon. Hän voi myös kutsua piikkejä maasta, sekä loi ihmisnuken rautahiekasta, Isaacin. Voimansa menettäessään myös nukke haihtui ilmaan.

  • Rock Dragons: Pimeän metalliastiansa voimalla Dunya osaa luoda kolme lohikäärmeen päätä, jotka hyökkäävät yhtäaikaa.
Henkimuoto: Lävistäessään itsensä aseellaan musta rukh ympäröi hänet ja muuttaa hänet mustaksi hengeksi. Tässä muodossa hän on paljon voimakkaampi (vaikka se vie enemmän magoita) ja kykenee käyttämään valtavaa voimaa.
  • Hiekkapora: Pimeän metalliastiansa voimalla Dunya kerää hiekkaa luodakseen suuria määriä piikkejä, jotka hän sitten yhdistää suureksi piikiksi, joka pyörii nopeasti luoden poraefektin.
Pimeä henkiasu: Henkiasussaan Dunya muuttuu puoliksi ihmisen, puoliksi hengen muotoon. Hänellä on mustasta rukhista tehty haarniska. Ukkostaikuus vahvistaa hänen voimaansa.
  • Rea Bard (Rajaton miekkatanssirivi): Kun Dunya käyttää äärimmäistä taikuuttaan, tumma aura peittää metalliastian symbolin. Kun se on kokonaan peittynyt, tuhansia tummia miekkoja sataa taivaalta, peitoten kohteensa täysin.

Taistelut Muokkaa

Suhteet Muokkaa

IsaacMuokkaa

Isaac oli Dunya ritari 10 vuotta sitten, mutta kuoli suojellessaan Dunyaa vallankaappaajilta. Dunya piti Isaacia kuin veljenään ja välitti tästä kovasti, mikä oli molemminpuolista.

AladdinMuokkaa

Aladdin pelasti Dunya vihaamasta itseään Isaacin kuolemasta ja esti häntä kiroamasta kohtaloaan, mikä muutti hänen rukhinsa taas valkoiseksi. He ystävystyivät hetkessä, mutta mustaksi hengeksi muuttumisen aiheuttamat sivuvaikutukset heikensivät Dunyan kehoa kunnes hän lopulta kuoli, muuttuen metallihiileksi Cassimin tavoin.

IthnanMuokkaa

Byolnin mukaan Ithnan suosi Dunyaa.

Trivia Muokkaa

  • Dunyan nimi tulee hahmolta Tuhannen ja yhden yön tarinasta Tarina Tadź-El-Mulukista ja prinsessa Dunjasta.
  • Dunyaa (دُنيا‎) on arabiaa ja tarkoittaa "maailmaa". Hänen sukunimensä tulee arabian sanasta Musta'sim (مُستَعصِم), joka on houkutuksen edessä pidättyvyyttä osoittavaa henkilöä kuvaava adjektiivi.