FANDOM

Small dal
Tynkä!
Small bad
Juonipaljastuksia!
Varo! Tämä artikkeli tai sen osa saattaa sisältää juonipaljastuksia luvusta 199 eteenpäin! (vain mangassa nähtyjä tapahtumia)

Darius Leoxses (ダリオス・レオクセス Dariosu Reokusesu) on Seitsemän meren liittoon kuuluvan Sasanin entinen ritarikuningas. Hän oli labyrintinvaltaaja ja kuninkaan astia, jolla oli henki Alloces. Hän luopui valtaistuimesta ja siirtyi Kansainvälisen liiton johtokuntaaan.

Darius on Mystrasin ja Spartosin isä.

Ulkonäkö Muokkaa

Darius on keski-ikäinen mies, jolla on tummanpunaiset hiukset ja pieni parta. Hänen otsahiuksensa peittävät hänen kasvojensa vasemman puolen. Hänellä on metallisuojia käsissään ja jaloissaan, ja hän kantaa mukanaan metallipeitseä. Dariuksella on päässään vaalea turbaani, jossa on tumma sulka.

Luonne Muokkaa

Darius on totinen mies. Ennen Seitsemän meren liittoon liittymistä hän oli uskoutunut opettamaan Sasanin oppeja ja uskontoa etenkin pojilleen. Sindbadin tavattuaan Darius paljastuu nöyremmäksi ja välittävämmäksi lapsiaan ja kuningaskuntaansa kohtaan, kertoen Mystrasille itsekin halunneensa nähdä ulkomaailmaa, mutta oli vastentahtoinen ja kateellinen Mystrasin innokkuudelle matkata ulkomaille. Hän suostui luopumaan Sasanin satavuotisesta eristäytymiskäytännöstä nähdessään Sindbadin voimat ja huomatessaan labyrinttien määrän levinneen ympäri maailman. Darius osoittautui silloin kykeneväiseksi muutokseen ja suojelevaiseksi kuningaskuntaansa kohtaan.

Historia Muokkaa

Jossain vaiheessa elämäänsä Darius valtasi 52. labyrintin ja sai haltuunsa sen hengen, Allocesin.

Juoni Muokkaa

Sasan-kaariMuokkaa

Magnostadt-kaariMuokkaa

Darius ilmaantuu muiden Seitsemän meren liiton jäsenten ja heidän kamariensa kanssa pian sen jälkeen, kun Sindbad hyökkäsi Meediota vastaan.

Seven Seas Alliance Equipped

Hän ja muut kuninkaat ottavat henkiasun. Darius selittää, ettei suurin osa Sindrian kamarinsa jäsenistä ole assimiloituneita Sindbadin vaatimuksesta, ja toivoo ettei tästä jonain päivänä tule hänelle kohtalokasta. Taistelun alkaessa Meediota vastaan Darius käyttää äärimäistä taikuuttaan muiden labyrintinvaltaajien kanssa.

Seitsemän meren liitto ympäröi Koun keisarikunnan metalliastioiden käyttäjät ja Darius ehdottaa, että nämä saata piilotella valttikorttia. Koumei vastaa, etteivät hekään tiedä, onko Seitsemän meren liitolla jokin valttikortti, ja nostaa samalla viuhkansa.

Koun keisarikunta -kaariMuokkaa

Darius ja Takeruhiko Yamato tulevat Hakuryuun avuksi ja seisovat Kouhan ja Kougyokun tiellä.

Viimeinen kaariMuokkaa

Kyvyt Muokkaa

Fyysiset kyvytMuokkaa

Darius osaa keihäänkäyttöä, sillä hänen metalliastiansa on keihäs.

MetalliastiaMuokkaa

  • Dariuksen metalliastia.
  • Dariuksen metalliastia (animessa).
  • Dariuksen henkiasu.
  • Dariuksen henkiasu (animessa).

Alloces on henki, jonka Darius sai vallattuaan 52. labyrintin. Dariuksen metalliastia on hänen mukanaan kantama keihäs. Dariuksen kamariin kuuluu ainakin eräs ritari, jonka kamarin astia sijaitsee hänen keihäässään.

Henkiase: Dariuksen keihäs muuttaa muotoaan ja ohenee, ja sen piikistä tulee kaareva. Sillä voi luoda voimakkaan suojakilven, joka torjuu hyökkäykset.
Henkiasu: Darius näyttää henkiasussaan nuoremmalta, ja hänen hiuksensa ovat suorat ja hänellä on ornamentti päänsä oikealla puolella. Hänellä on tumma haarniska ilman kypärää, ja hän näyttää ratsastavan tummalla, tummahaarniskaisella hevosella.

Taistelut Muokkaa

Suhteet Muokkaa

Mystras LeoxsesMuokkaa

Spartos LeoxsesMuokkaa

Trivia Muokkaa

  • Darius (persiasta داریوش Dāriūsh) on latinalaistettu versio persialaisesta nimestä, joka tarkoittaa "pidellä hyvää tiukasti". Tämä nimi (joka usein Suomessa kirjoitetaan kreikan mallin mukaan "Dareios") on ollut useilla persialaisilla kuninkailla.
  • Dariuksen harrastus on pyhiinvaeltaminen.