FANDOM

Small dal
Tynkä!

Ceylan Dikumenowlz Du Parthevia (セイラン・ディクメンオウルス・ドゥ・パルテビア Seiran Dikumen'ourusu Du Parutebia) on Parthevian valtakunnan 32. kuningas.

UlkonäköMuokkaa

Ceylanilla on vaaleanvioletit hiukset ja silmät, sekä vaalea iho. Hänellä on yllään vaalea kaapu ja päässään hopeinen kruunu.

LuonneMuokkaa

Ceylan oli lapsen erittäin ujo ja suojeltu, sillä hän oli fyysisesti heikko ja sairasteli paljon. Vanhempana hän vaikuttaa rauhallisemmalta ja tyyneltä.

JuoniMuokkaa

Viimeinen kaariMuokkaa

Kun Alibaba kysyy Ceylanilta lupaa avata kauppapiste Koulle Partheviaan, Ceylan suostuu hetkellä, tietäen Sindbadin puhuneen Alibaballe aiemmin. Alibaba kysyy Ceylanilta, tunteeko tämä Sindbadin henkilökohtaisesti. Ceylan vastaa olevansa kiitollinen Sindbadille, sillä tämä oli auttanut häntä turvaamaan valtaistuimen. Hän kertoo Alibaballe, että tämän tarvitsee vielä odottaa parlamentin hyväksyntää kauppa-aikeilleen.

SuhteetMuokkaa

FalanMuokkaa

Kun Falan oli Partheviassa hovinoitana, hän kiintyi Ceylaniin, sillä tämä muistutti häntä omasta edesmenneestä lapsestaan, Tessistä. Falan vietti paljon aikaa Ceylanin kanssa, ja Ceylanin suojelemisesta tuli hänelle pakkomielle.

TriviaMuokkaa

  • Ceylanin nimi tulee luultavasti sanasta "Ceylon", joka on Sri Lankan entinen nimi . Myös Ceylanin siskon nimi, Serendine, muistuttaa Sri Lankan nimeä Tuhannessa ja yhdessä yössä, Serendibiä.