FANDOM

Small dal
Tynkä!

Cerberus (ケルベロス Keruberosu) oli Mira Dianus Arteminan henki. Hän on ankaruuden ja kiehtovuuden henki, ja hän oli 24. labyrintissa.

UlkonäköMuokkaa

Cerberuksella on kolme eläimellistä päätä, pitkät hiukset kaikissa päissä sekä hiuskoristeita.

HistoriaMuokkaa

Cerberus eli Alma Torranissa ja kuului kuningas Solomonin kamariin. Kuten muutkin henget, Cerberuksen loi rukhista Solomon.

JuoniMuokkaa

KyvytMuokkaa

Kolmepäinen Cerberus kykenee hallitsemaan kolmea elementtiä: ukkostaikuutta, jäätaikuutta ja lämpötaikuutta.

LabyrintinvaltaajaMuokkaa

  • Miran metalliastia.
  • Kamarin jäsen.
  • Cerbero Hadisa.
  • Cerbero Jairu Ranquesa.

Cerberuksen labyrintinvaltaaja on Mira Dianus Artemina.

Kamarin jäsenetMuokkaa

Vain yksi Cerberuksen kamarin jäsen on näytetty: artemyralainen kamarin astiaan assimiloitunut tyttö, jolla on assimilaation johdosta koiran korvat.

MetalliastiaMuokkaa

Cerberuksen metalliastia on Miran kantama keihäs.

HenkiasuMuokkaa

Henkiasussaan Miralla on kaksi lisätorsoa, joilla on eri aseita ja joilla on eri ilmeet kasvoillaan. Vasemmanpuoleisella keholla on itkevät kasvot, ja se kantaa kahta vajraa. Sillä Mira voi käyttää jäätaikuutta. Oikeanpuoleisella keholla on vihaiset kasvot, ja se kantaa nuolta ja jousta. Sillä voi hallita ukkosta. Miralla itsellään on liivit ja pitkä hame. Hänellä on myös kaulakoru. Omalla kehollaan Mira hallitsee lämpötaikuutta. Jokaisella päällä on otsassaan kolmas silmä ja käsivarsissaan nauhat höyhenkoristeilla. Miralla on tällaisen höyhenet myös jaloissaan, ja hänen jalkateränsä muuttuvat käpäliksi. Hän saa myös hännän ja kultaisen sädekehän.

Cerbero Hadisa (Vangitsemisen pauhuva liekkimiekka): Mira luo liekkejä hyökkäämään vihollista vastaan kaikista suunnista yhtä aikaa.
Cerbero Jairu Ranquesa (Liekkipedon vangitsemistanssi): Mira kutsuu tulisusia, jotka käyvät kohteensa kimppuun.
Cerbero Kalb Volquesa (Helvetin tulen tuhopauhun aalto): Cerberuksen äärimmäinen taika, joka yhdistää tulta, jäätä ja ukkosta. Sen vaikutusta ei tiedetä, sillä Miraa estettiin käyttämästä sitä.

HenkiaseMuokkaa

Miran keihäs muuttuu kolmikärjeksi, mutta sen sivuttaiset piikit muodostavat kuunsirpin muodon.

Trivia Muokkaa

  • Cerberus perustuu Clavicula Salomonis Regis -kirjan Ars Goetia -osion demonilistan 24. demoniin, Naberiukseen. Cerberuksen labyrinttikin on kahdeskymmenesneljäs. Naberiuksen muita nimiä ovat Cerberus, Cerbere ja Naberus, ja ko. demoni perustuu kreikkalaisen mytologian Kerberokseen.