FANDOM

Borg (防壁魔法ボルグ Bōheki mahōBorugu, suom. TaikasuojamuuriBorg) on suojaava kyky ja todiste siitä, että henkilö on noita. Siinä käytetään magoita peittämään käyttäjän ympäristö ja siten suojaamaan vihamielisiltä hyökkäyksiltä. Se vahvuus riippuu käyttäjästä. Professori Myersin mukaan, mikäli borgia vastaan hyökätään valtavalla fyysisellä vahvuudella, se voi saada borgin murtumaan. On mahdollista myös luoda valtava borg-muuri, mutta sen ylläpitoon tarvitaan suuri määrä magoita.

Muunnelmat Muokkaa

Vaikka borg on suojaava loitsu, sitä voi myös käyttää hyökkäyksenä. Tätä loitsua kutsutaan nimellä Borg Al-Samm ("Kahdeksanpäinen suojamuuri"), joka saa hyökkäämiseen sopivia lohikäärmeen kaltaisia päitä nousemaan borgista. Hyökkäävässäkin muodossa Borg Al-Samm suojaa käyttäjäänsä, kuten Arban Borg Al-Samm suojasi tätä Judarin Ramz Al-Salosilta. Vain kolmen henkilön tiedetään osaavan tämä borgin hyökkäävä muoto: Sheban, Arban ja Aladdinin.

Trivia Muokkaa

  • Ugo on ainoa henkilö, joka on onnistunut murskaamaan magin borgin fyysisellä vahvuudella.
    • Kuitenkin myös Reimin Fanalis-joukot kykenevät tuhoamaan tavallisten noitien borgeja paljailla käsillään ja jaloillaan.
    • Myös Aladdinin taika-Ugo kykenee tuhoamaan borgeja fyysisellä vahvuudella.
  • Aladdin ja Sheba ovat ainoita noitia, joiden on nähty osaavan vääristää borgejaan.
  • Ainoastaan noidat kykenevät luomaan ja käyttämään borgia.
  • Kyvyn nimi on muunnelma arabian kielen sanasta بُرج Burj, joka tarkoittaa "tornia" tai "linnoitusta".