FANDOM

Small bad
Juonipaljastuksia!

Belial (ベリアル Beriaru) oli Hakuryuu Renin toinen henki, totuuden ja vakaumuksen henki. Hän oli 68. labyrintissä.

Ulkonäkö Muokkaa

Toisin kuin useimmilla hengillä, Belialilla on viisi silmää; kaksi normaalilla paikalla, kaksi niiden yllä ja yksi keskellä otsaa. Belialilla on paljon koruja sekä lohikäärmeen muodon muodostavia luita, jotka peittävät hänen yläkäsivartensa ja osan hänen hiuksistaan.

Luonne Muokkaa

Kun Hakuryuu yritti vallata Belialin labyrintin, Belial näytti tälle illuusioita tämän siskosta, Morgianasta ja Alibabasta tehdäkseen tästä "valkoisen" kuninkaan astian. Belial ei halua hyväksyä kuninkaan astiaa, joka on langennut turmelukseen.

Historia Muokkaa

Belial eli Alma Torranissa ja kuului kuningas Solomonin kamariin. Belian loi, kuten muutkin henget, rukhista Solomon.

Juoni Muokkaa

Small giana
Kesken!
Tämä artikkeli tai sen osa on keskeneräinen. Voit auttaa Magi Wikiä laajentamalla sitä.

Koun keisarikunta -kaariMuokkaa

Judar johtaa Hakuryuun Belialin labyrinttiin, jonka tietää olevan erikoisen voimakas henki. Labyrintin sisällä Belial näyttää molemmille erilaisia illuusioita, joilla hän yrittää saada kaksikkoa luopumaan kostoaikeistaan, sillä Belialille ei kelpaa turmelukseen langennut kuningas. Judarille Belial näyttää illuusion tämän kotikylästä ja Aladdinista, joka yrittää saada Judaria vaihtamaan puolta. Hakuryuu saa illuusion Koun keisarillisesta palatsista ja Hakueista, joka pyrkii estämään Hakuryuun kostoaikeet Gyokuenia ja Kouenia kohtaan. Tämä ei kuitenkaan toimi, vaan sekä Judar että Hakuryuu kieltävät kohtalonsa, mikä saa Hakuryuun lankeamaan turmelukseen. Belial ei suostu langenneen kuninkaan astian hengeksi eikä halua päästää Judaria ja Hakuryuuta enää ulos labyrintista, mutta Judar pakottaa Belialin kuninkaansa alaisuuteen, ja kaksikko pääsee täten ulos uuden metalliastian kera.

Kyvyt Muokkaa

  • Belior Zakera.
  • Belialin aseen varustaminen.
  • Belior Goldorezza.
  • Äärimmäinen taikuus: Belior Zauto.

TaikuusMuokkaa

Belialilla on kyky hallita kahdeksannen tyypin taikuutta, elämätaikuutta. Hän osaa hallita elävien olentojen mieliä johtamalla heitä harhaan ja näyttämällä heille asioita, joita heidän ei ole tarkoitus nähdä, ja saamalla heidät kuulla ääniä, joita heidän ei ole tarkoitus kuulla. Hän kykenee myös hallitsemaan kaikkia viittä aistia. Belialin pääkyky on kuitenkin erottaa sielu lihasta ja karkottaa se tuntemattomaan ulottuvuuteen, mikä on elämätaikuuden vastine Solomonin äärimmäiseen voimataikuuteen.

Hengen kyvytMuokkaa

Hakuryuu Ren on Belialin labyrintinvaltaaja. Hakuryuun metalliastia Belialille on hänen vasen olkapanssarinsa. Belialin kamariin kuului kenraali Seiryuu Ri.

Henkiasu: Belialin henkiasussaan Hakuryuun hiukset muuttuvat valkoisiksi ja pidemmiksi. Yhden lisäsilmän sijasta Hakuryuu saa otsaansa kaksi ylimääräistä silmää. Hän saa mustat siivet selkäänsä sekä niiden näköiset päänsä sivuille, ja kaksi lisäkättä. Tässä muodossa Hakuryuuta ympäröi luurankomainen lohikäärme, jota hän voi käyttää vastustajaan tarttumiseen. Tämä henkiasu on erityinen siitä, että sitä voi käyttää yhdessä muiden metalliastioiden voimien kanssa ilman, että tarvitsisi vaihtaa henkiasua.
  • Belior Zakera (muistin manipulointi): Belialin peruskyky on luoda illuusioita ja korvata muistoja. Tällä taialla Hakuryuu kykenee hallitsemaan vihollistensa mieliä ja saamaan heidät toimimaan tahtonsa mukaan. Noidan tai magin borg kykenee kuitenkin estämään tämän taian, vaikka se aiheuttaa siitä huolimatta kipua päässä. Illuusioita voi näyttää vain kymmenen metrin säteellä.
  • Belior Goldoreza (katkaiseva hautajaisviikate): Belialin viikateasetta käyttäessä Hakuryuu kykenee katkaisemaan kohteidensa aistit. Viikatteella ei voi vahingoittaa ketään fyysisellä tasolla, mutta viikatteen terän koskemien ruumiinosien aistit katkeavat ja päätyvät toiseen ulottuvuuteen. Näitä vammoja on mahdotonta parantaa.
  • Belior Zauto (katkaiseva hautajaiskarjunta): Kun Belialin äärimmäistä taikuutta käytetään, ilmaantuu suuri lahoava lohikäärme, joka karjaisee. Karjaisu tuhoaa kaikkien sen kantaman sisällä olevien elävien olentojen kaikki viisi aistia.

Suhteet Muokkaa

Hakuryuu RenMuokkaa

Hakuryuu Ren oli hänen labyrintinvaltaajansa vasten hänen tahtoaan. Belial ei vaikuttanut juuri pitävän Hakuryuusta, sillä tämä ei ollut "valkoinen" kuninkaan astia ja oli langennut turmelukseen. Belial pakotettiin Hakuryuun hengeksi ja tämän hallintaan Judarin voimilla.

Trivia Muokkaa

  • Belialin nimi on otettu teoksesta Clavicula Salomonis Regis, jonka ensimmäisessä osassa Ars Goetia listataan demoneita. Belial mainitaan 68. demonina, ja Magissa hänen labyrinttinsä on 68:s.