FANDOM

Artemyra (アルテミュラ Arutemyura) on pieni valtio, joka kuuluu Seitsemän meren liittoon. Artemyrassa toimii matriarkaalinen yhteiskunta, jossa suurilla eläimillä (etenkin jättiläislinnuilla) on tärkeä merkitys. Artemyraa kutsutaan Taivaan kaupungiksi, sillä paikka sijaitsee korkealla vuoren seinämässä. Artemyraa hallitsi ennen sen kuningatar Mira Dianus Artemina ja nykyään yksi hänen tyttäristään, Pisti.

Artemyra sijaitsee keskellä tutkimatonta aluetta, maanosan kaakkoisnurkassa. Se on maailman suurimassa rotkossa, ja siellä on kuuma ja kostea ilmasto. Kuten Sasanin kuningaskuntaa, Artemyraa ympäröi vaikeasti kuljettava maasto, ja paikalle pääsee vain jalkaisin. Artemyralaiset kykenevät kuitenkin matkaamaan maassaan ja sen ulkopuolella jättiläislinnuillaan.

Historia Muokkaa

Artemyralaiset erkanivat Pimeältä mantereelta ja asettuivat maailman suurimpaan rotkoon, asuen kallioiden seinämillä.

Ennen Seitsemän meren liittoon liittymistä vain muutamilla mailla, kuten Reimin valtakunnalla, oli kauppasuhteet Artemyraan. Kun Artemyra liittyi Sindbadin Sindrian kauppalaivueeseen, se tuli avoivemmaksi ulkomaailmaa kohtaan, ja aloitti kansainvälisen kaupankäynnin muiden maiden kanssa.

Kulttuuri Muokkaa

SukupuoliroolitMuokkaa

Artemyra on matriarkaalinen valtio, josaa sukupuoliroolit ovat päinvastaisia muuhun maailmaan verrattuna. Maata johtavat soturinaiset, jotka kuitenkin kohtelevat maansa mieskansalaisia hyvin. Ihmiset ovat avoimia seksiä kohtaan, ja myös punaisten lyhtyjen alueet ja samaa sukupuolta olevien väliset suhteet ovat yleisiä. Artemyrassa tunnetaan myös avioero.

Artemyran soturinaiset ovat rohkeita ja taitavat taistelulajit, ja he ovat myös ainoita, jotka osaavat hallita jättiläislintuja. Heidän rooliinsa kuuluu raskas työ, puolustus, politiikka ja diplomatia, kuten miesten rooliin kuuluu ulkomaailmassa.

Artemyran miesten rooli on samantapainen ulkomaailman naisten kanssa, ja he huolehtivat hoivatyöstä, kodin suojelemisesta ja lastenhoidosta, minkä vuoksi heitä ei juuri nähdä julkisilla paikoilla. He tekevät toisinaan sivutöitä, kuten auttavat Artemyran talouden ylläpidossa keräämällä jalokiviä ja työskentelemällä punaisten lyhtyjen alueilla.

JättiläislinnutMuokkaa

Artemyralaiset elävät symbioottisessa suhteessa jättiläislintujen kanssa. Linnut ovat keskeinen osa heidän kulttuuriaan ja jokapäivistä elämäänsä ilmapuolustuksen ja kuljetuksen muodossa.

Yksi Artemyran tärkeistä vientituotteista on jalokivet, joita Artemyran laaksoista löytyy runsaasti. Sillä laaksojen luolissa elää myrkkykäärmeitä, artemyralaiset luottavat jättiläislintujen poimivan jalokivet laaksoista heittämällä sinne lihapaloja, joihin jalokivet jäävät kiinni ja jotka linnut tuovat takaisin ylös.

Juoni Muokkaa

Artemyra-kaariMuokkaa

Asukkaat Muokkaa

KuningasperheMuokkaa

Nimi Arvo Status
Mira Dianus Artemina Entinen kuningatar Elossa
Pisti Kuningatar Elossa

MuutMuokkaa

Nimi Arvo Status
Parsine Pratemia Suurlähettiläs Elossa

Trivia Muokkaa

  • Artemyraa kutsutaan maaksi, jossa soturinaiset tanssivat taivaalla.
  • Artemyralaisilla on useita siipiaiheisia tatuointeja ja koristeita.
  • Useimmilla artemyralaisilla on vaaleat hiukset ja pinkit silmät.
  • Artemyran soturinaiset pohjautuvat mahdollisesti kreikan mytologian amatsoneihin. Artemyralaisilla on kreikkalaistyylisiä nimiä ja vaatteita.
  • Artemyran nimi saattaa olla yhdistelmä sanoista "Artemis" (kreikkalainen metsästyksen ja villieläinten jumalatar) ja "Themiskyra" (myyttisten amatsonien kotimaa).
Sijainnit
Kartta

Alma TorranAktian kuningaskuntaArtemyraBalbaddin tasavaltaHeliohaptin kuningaskuntaImuchakkKinan kuningaskuntaKouga-klaaniKoun keisarikuntaMagnostadtParthevian valtakuntaPimeä mannerQishanReimin valtakuntaSasanin kuningaskuntaSindrian kuningaskuntaTorran-kylät