FANDOM

Small dal
Tynkä!
Small bad
Juonipaljastuksia!

Amon (アモン Amon) oli Alibaba Salujan henki. Amon oli kohteliaisuuden ja ankaruuden henki, ja hän hallitsi lämpötaikuutta. Hän oli seitsemännessä labyrintissa. Alma Torranissa hän oli erakkoheimon johtaja. Amonilla oli apuolentoja, joilla oli sopimus kahden kamarin astian kanssa: Morgianan käyttämän Amol Selseila ja Toton ja Olban käyttämän Amol Ahmor-Ghameqin.

Ulkonäkö Muokkaa

Amon näyttää kaljulta, parrakkaalta vanhalta mieheltä. Hän käyttää valkoista kaapua ja hänellä on pitkät kynnet. Kuten kaikilla hengillä Amonilla on kolmas silmä otsassaan.

Luonne Muokkaa

Amon on ankara ja arvokas, ja vaikuttaa viisaalta mieheltä. Hän tulee kuitenkin myös helposti kateelliseksi, kuten kävi kun Alibaba meni Zagan-labyrinttiin. Hän luuli Alibaban pyrkivän saamaan toisen hengen ja muistutti Alibabaa siitä, ettei tämä voinut hallita yhtä henkeä useampaa. Alma Torranissa nähdään, että Amon liikuttuu kyyneliin helposti.

Historia Muokkaa

Zag, Pai, Amo

Amon Zaganin ja Paimonin kanssa.

Amon eli Alma Torranissa, ja hän oli erakkoheimon johtaja ja kuului kuningas Solomonin kamariin. Hän oli hyvissä väleissä Zaganin ja Paimonin kanssa, tosin Zagan kutsui häntä "vanhaksi ukoksi" kaiken aikaa.

Amonin, kuten muutkin henget, loi kuningas Solomon rukhista. Sen jälkeen, kun hänen labyrinttinsa oli nostettu, hän odotti siellä kymmenen vuotta ja yhden kuukauden kunnes Alibaba valtasi sen.

Juoni Muokkaa

Labyrintti-kaariMuokkaa

Zagan-kaariMuokkaa

Magnostadt-kaariMuokkaa

Kyvyt Muokkaa

Hengen kyvytMuokkaa

  • Amon muuttaa kokoaan.
  • Alibaba kutsuu Amonin liekin.
  • Amonin ensimmäinen metalliastia.
  • Amonin toinen metalliastia.
  • Liekkimuuri.
  • Amonin henkiase.
  • Amonin käsihenkiasu.
  • Miekan koon muuttaminen.
  • Amol Dherrsaiqa.
  • Amol Dherrsaiqa miekkailutaitoihin yhdistettynä.
  • Amonin äärimmäinen taikuus.

Alibaba Saluja on Amonin labyrintinvaltaaja. Alibaba käyttää hänen tulitaikuuttaan. Amonin metalliastia oli pieni veitsi, mutta sen hajottua Alibaba vaihtoi pieneen miekkaan, jota hän kuljettaa aina mukanaan. Amonin kamariin kuuluvat Morgiana, Olba ja Toto.

Suhteet Muokkaa

Alibaba SalujaMuokkaa

Kun Amon tapasi Alibaban, hän huokaisi tyytymättömästi, mikä sai Alibaban miettimään oliko tässä jotain vikaa. Alibaba piti Amonia voimakkaana ja ankarana henkenä, mutta mietti heidän keskustelunsa aikana, oliko hän aina ollut "valittava ja kateellinen vanha mies". Amon uskoo kuitenkin kuninkaaseensa ja julistaa omistavansa voimansa hänen auttamisekseen.

Trivia Muokkaa

  • Amonin nimi on otettu teoksesta Clavicula Salomonis Regis, jonka ensimmäisessä osassa Ars Goetia listataan demoneita. Amon mainitaan seitsemäntenä demonina, ja Magissa hänen labyrinttinsä on seitsemäs.