FANDOM

Small dal
Tynkä!
Small bad
Juonipaljastuksia!

Alibaba Saluja (アリババ・サルージャ Aribaba Sarūja) on Balbaddin kuningaskunnan entinen kolmas prinssi. Aladdinin tavatessaan hän työskenteli kärryajurina. Hän oli Sumujoukon toinen johtaja. Alibaba oli myös labyrintinvaltaaja ja Aladdinin kuninkaan astia, ja hänen henkensä oli Amon. Nykyään hän on kauppias ja oman kauppayhtiönsä johtaja.

Ulkonäkö Muokkaa

Alibaba on nuori mies, jolla on vaaleat hiukset ja kultaiset silmät. Hänellä on lyhyt hiustöyhtö, ja hän pitää kaulassaan sidottua punaista köyttä. Alunperin hänellä oli yllään arabialaiset vaatteet, vyönauha jossa hän piti veistään, mustat saappaat ja korvakorut. Myöhemmin hänellä on toinen korvakoru vasemman korvanlehtensä yläosassa.

Harjoitellessaan Reimissä, Alibaba vaihtoi vaatteensa tummansiniseen tunikaan ja toisiin saappaisiin. Hänellä on arpia käsivarressaan Gardan puremasta.

Kasvonpiirteiltään Alibaba muistuttaa äitiään.

Luonne Muokkaa

Alibaba esiteltiin ensin juonittelevana ja pikkumaisena henkilönä, joka kunnioitti varakkaita kauppiaita ja teki parhaansa heidän miellyttämiseksi. Hän yritti myös ystävystyä Aladdinin kanssa vain tämän vahvuuden vuoksi. Alibaba on kuitenkin aina yrittänyt tehdä rehellistä työtä parhaansa mukaan lapsesta lähtien.

Alibaba pitää kauniista, rintavista naisista, ja hänellä on tapana mennä klubeille Aladdinin kanssa (Alibaballa on kuitenkin huono tuuri naisten kanssa). Alibaba on kuitenkin myös kiltti, välittävä ja avulias henkilö. Koska hän sai laadukkasta yläluokan koulutusta lapsena, hän on myös taidokas neuvotteluissa ja älykkäämpi, kuin miltä näyttää. Hän ei siedä niitä, jotka rypevät omassa vallassaan kärsivien kustannuksella. Toisaalta Alibaba osaa olla myös huolimaton, kuten luottaessaan naiivisti Sindbadiin.

Alibaba on omistautunut kaikkien auttamiselle ja saattaa vaikuttaa jääräpäiseltä, kuten rientäessä taisteluun ilman apujoukkoja, koska haluaa sovittaa asiat itse. Hän on uskollinen ystävilleen. Kun hänen rukhinsa sekoittui Cassimin rukhin kanssa, hänen käyttäytymisensä muuttui osittain; hän alkoi esimerkiksi polttaa, vaikkei aiemmin kyennyt siihen vaikka halusikin. Alibaba hyväksyy tämän muutoksen ja päättää hyväksyä sen viimeisenä lahjana.